Tagy na FB po vzore LinkedInu

Onedlho budú mať ľudia možnosť si na svojich profiloch pridať tagy, ktoré ich v krátkosti  budú charakterizovať. Facebook tým napodobňuje funkcionalitu LinkedInu. Túto informáciu priniesol TheVerge, ktorý tiež informoval, že momentálne prebieha testovanie na užívateľoch na Novom Zélande. Je dosť možné, že tieto tagy budú môcť užívateľom priraďovať aj ich priatelia. Ako príklad si predstavte, že vám príde notifikácia o tom, že vás niekto otagoval ako šprta. Tieto priradené tagy však budú musieť prejsť vašim schválením a až potom sa následne objavia vo vašom profile.

tagy

Nová charakteristika kliku na Facebooku

Doteraz bol klik resp. CPC na Facebooku charakterizovaný ako cena za akciu spojenú s príspevkom. Za akciu sa považuje like, comment, share, prehratie videa, otvorenie fotky a pod. Najnovšie sa bude platiť za potencionálne externú akciu, čiže za tú akciu, ktorá vás môže dostať mimo prostredia Facebooku. Ide teda o klik na “call to action“ button, spustenie videa vloženého z YouTube alebo preklik na stránku a pod.

Pozrite sa, kde ste sa pohybovali pred týždňom

Stačí mať pri sebe smartphone a tiež zapnutú identifikáciu polohy smartphonu. Následne sa stačí prihlásiť na https://www.google.com/maps/timeline a môžete sondovať svoj pohyb. O tom, že zapínať svoju identifikáciu polohy je pomerne veľké bezpečnostné riziko niet pochýb. Taktiež si viem veľmi dobre predstaviť vytvárať mapy s tokmi ľudí, ak už dávno nie sú. Využitie a potenciál je obrovský. Od správneho rozloženia dopravy a mestských služieb, cez riešenie krízových situácií až po neuveriteľný obchodný potenciál. Veď ktorý obchodník by nechcel vedieť, kde na okolí sa premelie najviac ľudí.

Dynamický remarketing na FB už aj na Slovensku

Najprv si osviežime čo je dynamický remarketing. Je to možnosť podsúvania reklamy, ktorá je naviazaná (textovo alebo graficky) na konkrétny produkt či službu. Najlepšie sa to ilustruje na rezortoch, ktoré si hľadáme pri plánovaní dovolenky. Tieto rezorty sa nám začnú pripomínať naprieč celým webom. Toto je v podstate dynamický remarketing. Nepripomína sa nám celý portál, ktorý sme navštívili, ale jeho konkrétna časť s daným rezortom, ktorý nás najviac zaujal a teda máme k nemu najväčšie predispozície rezervácie.  Dlhšiu dobu už poznáme dynamický remarketing z iných PPC systémov, ale nie z Facebooku, ešte presnejšie nie na Slovensku. To sa však zmenilo a je dostupný už aj na slovenskom Facebooku. Najlepšie a najširšie info ako naň a ako ho správne poňať sa dočítate na blogu kolegov z pizzaseo.

Rada na záver:

Sledujeme aktuality z online marketingu a spolu s vami vieme posúdiť ich váhu, tak neváhajte a dohodnite si s nami kávu.

Chcem
Print Friendly