Zdieľaj

Vedeli ste, že:

  • Pri nasadení farby reklamných textov vo vyhľadávaní na Google sa pred pár rokmi testovalo 41 odtieňov modrej. Výber najklikanejšej modrej priniesol odhadom 200 mil. $. Tomu sa hovorí prínosný AB testing.
  • Čas strávený na YouTube v skupine 15-24 rokov za posledný polrok stúpol zo 64 na 134 minút týždenne.
  • 19% času stráveného na PC venujeme sociálnym sieťam. Na druhú stranu až 80% času na sociálnych sieťach trávime cez mobil.

Dlhšie reklamné videá na Instagrame.
Najnovšie môžete vo formátu Carousel teda filmovom páse do jednotlivých okien vkladať video. Ďalšou novinkou je, že sa predĺžila dĺžka videí zavesiteľných na Instagram zo 6 sekúnd na 1 minútu. Predsa len akcionári potrebujú zarábať a kratučká 6 sek. chvíľka je na ukrojenie z budget koláčov prikrátka. Naopak k 6 sek. formátu dospel Google so svojim YouTube reklamným formátom Bumper ads, ktorý navyše nebude prekročiteľný.

demografikce zlozenie uživateľov sociálnych sieti

Reklamné výsledky > organické výsledky.
Zmeny vo vyhľadávaní na Google. Už pár mesiacov fungujeme vo vyhľadávaní bez málo navštevovaných reklamných odkazov v pravom stĺpci o čom sme písali pred časom, ale všimli ste si aj zmenu farebnosti panela z červenej na modrú?

farebnost google vo vyhladavani

Taktiež dochádza k obmenám farebnosti reklamných odkazov samotných. Zatiaľ sme zaznamenali kombinácie farebnosti modrej, fialovej, zelenej, sivej a čiernej bez presných odtieňových špecifík. Každopádne, cieľ je evidentný, a to priblížiť sa čo najviac organicky zobrazenému obsahu. S tým súvisí aj rast CTR a teda príjmov z inzercie. V súčasnosti jediným spojítkom pri identifikácii čo je reklama a čo organický obsah je iba malý zelený štítok s označením, že ide o reklamu. Všetky ostatné prvky sa vizuálne zjednotili. Ďalším postupným trendom vo vyhľadávaní je postupný čoraz väčší záber plochy vo výsledkoch pre reklamné odkazy. V súčasnosti už vieme nájsť konkurenčné slová, pri ktorých plocha reklamných odkazov zaberá aj viac ako polovicu zobrazených výsledkov vyhľadávania.

vizualny rozdiel medzi reklamnymi a organickymi vysledkami

Chameleónske reklamy aj v reklamnej sieti Googlu.
Výraznými zmenami si prešla a prechádza aj reklamná sieť Google (GDN). Trend je opäť podobný tomu z vyhľadávania, a teda sa čo najviac vizuálne priblížiť organickému obsahu. Reklamy majú teda ambíciu splynúť čo najviac s prostredím a pôsobiť čo najviac autenticky. Reklamy sú najnovšie responzívne a postupne sa budú vedieť prispôsobiť svojim vzhľadom aj okoliu. Do akej miery toto chameleónstvo bude praktické a úspešné ukáže iba čas a prvé reálne rozsiahlejšie kampane, ako aj čísla z nich.

Rozmenené na drobné v Instagrame.
Instagram spúšťa nové rozsiahlejšie analytické prehľady. Podrobnejšie dáta sú zamerané na followerov a posty. Štatistiky o followeroch budú obsahovať takmer identické dáta ako FB insights, a teda vek, pohlavie, čas aktivity kedy sú online a pod. Podobne tomu bude aj pri štatistikách k postom. Novinkou sú tzv. naj posty, ktoré budú zoradené podľa počtu zobrazení za zvolený časový úsek.

statistiky na instagrame

Bonus pre predajne a lokálne podnikanie.
Facebook pridal nové štatistiky v insights. Zmeny sa týkajú tzv. lokálneho podnikania a štatistík k videám. Pribudla komplet nová záložka s celým radom nových štatistík o užívateľoch, ktorí sú v dosahu vášho podnikania. To sa považuje za okolie vašej firmy a jej zverejnenej adresy na FB page. Ak túto podmienku dostupnosti k novým metrikám nemáte vyplnenú, tak vám FB nevie logicky poskytnúť údaje. Využitie štatistík pre šikovných markeťákov a malých podnikateľov pri veľkej kvantite údajov je obrovské. Novo dostupné údaje sa týkajú:

  • demografických charakteristík
  • času aktivity na FB
  • zásahu vami publikovaných reklám

V rámci video metrík je možné najnovšie porovnávať dáta medzi jednotlivými dňami. Doteraz bola možnosť dopátrať sa iba ku kumulatívnym hodnotám. Nové detailnejšie štatistiky sú dostupné okrem page insights aj vo videogalérii.

lokálne metriky na facebooku

Novinky v live streame a pecka mapka.
Jednoznačne trhákom roka 2016 na Facebooku je live stream. Začalo to streamovaním cez verejné známe osoby a ich overené účty. Dnes tu máme možnosť streamovania prakticky kýmkoľvek a pravidelne sa chrliace novinky ohľadom live streamu. Viete však o možnosti non-stop streamovania vďaka novému nástroj live API? Pred časom bolo ešte nutné pri prípadnom prezretí live stramu v zázname prechádzať aj cez nudné pasáže videa. Dnes to už neplatí a záznam z live streamu už viete preskakovať. Dokonca vás Facebook upozorní na tie časti videa, ktoré majú najvyšší engagement, a teda je tam logicky predpoklad niečoho zaujímavejšieho. Nové nástroje a možnosti live streamu neustále pribúdajú. Dnes už vieme pozývať priateľov na sledovanie live videa, sledovať ich aj cez FB skupiny či zatraktívňovať live stream použitím rôznych grafických filtrov. Pozrite si mapu aktuálnych live streamov vo svete.

O čom sa šušká:

  • Google spustí novú konkurenciu pre WhatsApp, Messenger a Viber s názvom Allo.
  • Predĺži sa inzertný text vo vyhľadávacej sieti na Google z 25/35/35 na 30/30/80. Tento enormný nárast textu je pokračovaním trendu obmedzenia zobrazovania organického obsahu.
  • V rámci Google kampaní by sa mala onedlho objaviť možnosť nastavenia cenových ponúk aj pre tablety.