Budujete si skvelé meno firmy produktu alebo služby. Spozornite, online svet vás môže oň pripraviť alebo poškodiť takmer okamžite. Stačí urobiť chybný krok vášho zamestnanca či firmy, alebo sa stotožniť s taktikou bobríka mlčania a problém je na svete. A ak ste natrafili na aktívneho zákazníka, tak vďaka Internetu a jeho možnostiam na okamžité a exponenciálne šírenie informácie sa z lokálneho problému tykajúceho sa len dotyčnej osoby stáva problém akútny. Svoje by vedel rozprávať Ryanair alebo McD. Obe značky, aj keď ich mnohí využívame, majú problém, čo predstavujú okrem svojej služby alebo produktu. Videá a fotky z McD, twitty v lietadlách ryanairu alebo blogy o vybavovaní leteniek už pozná asi každý. Dôsledok je asi takýto.

vnímanie značky Ryanair

vnímanie značky Ryanair

O tom, že povesť firmy, služby alebo produktu je dôležitá, to si nemusíme písať. Ako  zabezpečiť správne reakcie svojich zamestnancov, je takmer nemožné. Teda vyhnúť sa problémom, sa ani vlastne nedá. Čo môžeme spraviť, keď je už oheň na streche ?

V prvom rade je to o uvedomení si jednej veci, a to, že brand brandom robia samotní zákazníci a ľudia vo firme. Dbajte o nich, dbajte o servis svojich zákazníkov, o ich pohodlie a spokojnosť. Táto jedna veta by mala trošku hovoriť a vystihnúť podstatu prevencie pred problémom s vnímaním brandu.

Ale čo ak už….. Odpoveď je opäť sčasti jednoduchá a vystihujúca všetky ostatné potrebné činnosti späté s riešením problému. Je to komunikácia a ešte raz komunikácia. Mlčanie nikomu nepomáha, naopak môže problém znásobiť a vyvolať akciu na strane zákazníka.

Záľudnosťou internetu, v tomto prípade, je ten fakt, že čo sa v ňom vytvorí, to sa nedá len tak zmazať. Môžete komunikovať akokoľvek pro aktívne a zo sklamaného alebo naštvaného zákazníka dokonca  spraviť najvernejšieho, ale z internetu nie a nie dostať zlú recenziu. Vieme vám poradiť, ako na to, ako sa tomuto problému vyhnúť aspoň v online nabudúce, a čo viac monitorovať vznik týchto situácií.

Print Friendly