Super Bowl 2015 je pár dni za nami a s ním aj celé haló okolo reklám, ktoré už patria k jeho koloritu. Inak, viete aká je cena za 30 s. spot? Pohybuje sa okolo 4 mil. €. Slušná kôpka peňazí za párdňový efekt, ale zato efekt poriadny. Pre firmy sa stala reklama na Super bowle  prestížou. Faktom je, že pre Američanov je Super Bowl ako pre Európana finále Ligy Majstrov v „európskom futbale“. Sleduje ho pravidelne okolo 200 mil. Američanov a polovica z nich ho sleduje práve kvôli reklamám, ktoré sa v ňom objavia.

A aké sú najlepšie reklamy v histórii zápasov o Super Bowl? Tak to je subjektívny názor každého z nás a dáta prínosu z Budweisera asi nezískam. Ale čo tak rebríček najzdieľanejších reklám?  Určite najsmerodajnejší údaj, keď zoberiem do úvahy, že prehratia videa na Youtube sa dajú inzertne nakúpiť.

1.miesto, Volkswagen  5,28 mil. zdieľaní.

2.miesto, Budweiser  3,48 mil. zdieľaní.

3.miesto, Budweiser  2,89 mil. zdieľaní.

4.miesto, Budweiser  2 mil. zdieľaní.

5.miesto, Ram Trucks  1,94 mil. zdieľaní.

Kompletný rebríček.

Existuje vo svojej absolútnej podstate aj virálna reklama na Super Bowle? Hovoríte, že každá z nich? Tak to nie je.  Ja vnímam asi virálnu reklamu trochu inak. A to tak, že sa šíri a  dosahuje maximálny efekt za minimálne náklady. A to 4 mil. € za 30 sek. spot na Super Bowle asi nie sú. Áno existuje, je ňou spot spoločnosti Sodastream s Scarlett Joahnsonn. A prečo je tomu tak? Nikdy ho neodvysielali a to preto, že televízia NBC ho odmietla vysielať. Nie preto, že by bola pre prudérnych Američanov až príliš, ale preto, že sa NBC jednoducho bála reakcie dotknutých firiem na ideu spotu prepáč Coke & Pepsi. Online svetu už viac nebolo treba. Okamžite sa reklama stala najviac vyhľadávanou a prehrávanou. Nehovoriac o získaní mediálneho priestoru, ktorý sa téme venoval. A to všetko kvázi zadarmo.

Sodastream Super Bowle 2014

A aký bol tento rok samotný Super Bowl. Okrem toho, že väčšinu času sa nehralo a z celkovej 4 hodinovej show sa hralo asi tak hodinu čistého času, nič moc. Ale treba ma brať ako bežného Európana. Keď vám to však povie vaša žena alebo priateľka na Ligu Majstrov, tak ju odkážte na americky futbal. Až potom pochopí, čo je to nuda. Ale pozor, 110 kg hory svalov dokážu urobiť svoje. Najdôležitejší moment stretnutia si môžete pozrieť nižšie, keď útočiaci Seattle Eagles nedokázal položiť touchdown za 6 bodov ani nie minútu pred koncom  a premeniť jasnú tutovku (prebrané z európskeho futbalu). New England Patriots vyhrali 28:24 nad Seatlle Eagles.

Kľúčové momenty Super Bowle 2015

Na webe Super Bowlu 2015 bol a je umiestnený sumár všetkých tohtoročných spotov aj s možnosťou hlasovania. Budweiser je už klasika, ale Snickers a Dove Man je novinkou. Zdá sa, že Dove začala používať komunikačný koncept pre ženy „prirodzená a krásna“ aj pre mužov.

1.miesto v hlasovaní Budweiser.

2.miesto hlasovaní Snickers.

3.miesto v hlasovaní Dove Man+Car.

Pre mňa osobne však bola  rozhodne najkreatívnejšia reklama Chevroletu. Keď som ju vzhliadol, tak som sa začal reálne báť o kvalitu svojho ťažko nájdeného  live streamu.

Najkreatívnejšia reklama Super Bowlu 2015

Rada na záver:

Chcete efektívne využívať už tak efektívne videospoty. My vieme ako a kde, vy viete čo. Poďme spolu na kávu a pobavíme sa o možnostiach, ktoré prinesú viac ako minutie budgetu.

Chcem
Print Friendly