­

Efektívny HR marketing dneška a koncepčný employer branding

Hospodárska konjunktúra a obrovské uľahčenie prístupu k informáciám podmienilo vznik nového problému na Slovensku. Nedostatku ľudských zdrojov. Problému, s ktorým sa slovenské firmy kvôli svojej nedlhej histórii stretávajú prvý krát.

Prienik marketingu a HR aktivít v dnešnej dobe

Dnešné technológie nám umožňujú poňať nábor nových zamestnancov úplne iným spôsobom ako tomu bolo doteraz. Koniec koncov je to skôr nutnosť, nakoľko staré postupy strácajú efekt. Spôsobom, ktorý efektívne narába so sociálnymi sieťami a DNA firmy.  Problémom však ostáva dynamika zmien, ktorú firmy a ich HR oddelenia nie sú schopné zachytiť a implementovať do HR marketingu. Úspešný HR marketing musí dnes nazerať na pracovnú pozíciu ako na klasický produkt, ktorý je potrebné predať zákazníkom. V tomto prípade sú zákazníci vašimi potencionálnymi uchádzačmi.  Ako toto celé poňať a ako sa postaviť k dvom rozdielnym technikám tohto predaja, a to: Employer brandingu a HR marektingu sa dozviete v našom článku.

Ako efektívne hľadáme ľudí, ktorí sú firme verní

Na pracovnú pozíciu pozeráme optikou produktu, kde zákazníkom je uchádzač. Prvým krokom úspešného predaja tohto produktu je analýza a pochopenie potrieb samotnej firmy. Či je problém akútny, plánovaný alebo predvídateľný. Analýza sa zameriava na 6 nosných celkov, a to: konkurenciu, zamestnaneckú štruktúru, politiku benefitov, vnútornú komunikáciu, komunikačné nástroje a firemnú reputáciu. Po tejto analýze prebieha diskusia, ktorej výsledkom je určenie si pomeru smerovania aktivít medzi employer brandingom a HR marketingom. Tieto veľmi rozdielne techniky sú základom zvolenej stratégie postavenej na 5 pilieroch: publiku, posolstve, forme, distribúcii a háčikoch. Takto postavená HR komunikácia má všetky predpoklady byť úspešnou.

Rada na záver:

Vieme ako ušetriť peniaze  pri HR marketingu a ako nastaviť koncepčný udržateľný employer branding. Vieme, ktoré distribučné kanály externého či interného informačného toku firmy sú najefektívnejšie. Dajte nám šancu vypiť si s vami u vás kávu a dozviete sa toho oveľa viac.

Chcem

Z nášho blogu

  • zastavenie-reklam-vo-flashi

Novinky v online marketingu september 2015

9. októbra, 2015|

Obmedzenie reklám vytvorených vo Flashi (swf) Reklamy vytvorené vo Flash technológii majú od 1. septembra obmedzenú funkčnosť v rozhraní prehliadača Chrome a už dávnejšie aj v rozhraní Firefox. A to v takej forme, že reklamy sa prestali automaticky prehrávať. [...]

  • novinky-v-online-marektingu-august-2015

Novinky v online marketingu august 2015

4. septembra, 2015|

Facebook ma dve nové tlačidlá Prvým je možnosť administrátorov stránky reagovať na fanúšikovský komentár post formou súkromnej správy. Takáto možnosť ponúka ideálne riešenia pri krízovej alebo akejkoľvek inej  komunikácie, ktorá vyžaduje anonymitu voči ostatným [...]

  • slnko

Novinky v online marketingu, júl 2015

11. augusta, 2015|

Tagy na FB po vzore LinkedInu Onedlho budú mať ľudia možnosť si na svojich profiloch pridať tagy, ktoré ich v krátkosti  budú charakterizovať. Facebook tým napodobňuje funkcionalitu LinkedInu. Túto informáciu priniesol TheVerge, ktorý tiež informoval, [...]

Viac noviniek