­

Lead marketing efektívne

Čo je účelom lead marketingu

Jednoznačne čo najvyšší dosiahnuteľný možný zisk a snaha o jeho udržanie. Na prvý pohľad jednoduchá veta, ktorá v sebe ma obsiahnuté množstvo ale. Nejde teda o čo najvyšší konverzný pomer, ani o čo najvyšší počet dopytov. Všetko toto sú len sekundárne metriky. Predsa nie je nič horšie ako získať 100 leadov/dopytov/konverzií/predajov, ktoré majú hodnotu 2 000 € za merateľnú investíciu do reklamy v hodnote 1 000 €. Pri ziskovosti 30% z hodnoty leadu. Lebo hodnota leadu nie je jeho ziskovosť, ta je oveľa nižšia. Takáto kampaň by totiž vykázala reálnu stratu 400 € (30% z 2 000 – 1 000). Pri meraní čistej efektivity leadových kampaní a jej jednotlivých kanálov sa najčastejšie používajú metriky ako ROAS, ROMI, ROI a iné. Rozdiel medzi ROAS a ROI je ten, že pri metrike ROI sa započítavajú do vzorca aj náklady spojené s exekúciou kampane a nielen s cenou mediálneho priestoru ako pri ROAS. Preto sa logicky najčastejšie s metrikou ROAS môžeme stretnúť v inzertných sieťach ako je Facebook a Google, ktoré nemajú ani potuchy koľko si daná agentúra účtuje klientovi za správu a kreatívnu zložku kampane. Nemenej dôležitým účelom leadovej kampane môžu byť aj iné pohnútky firmy bez ohľadu na návratnosť investícií napr. ako pokrytie trhu v čo najväčšej miere.

Ako robíme efektívny lead marketing

Pre vznik úspešnej leadovej kampane je potrebný aj chápavý klient. Je totiž dôležité pochopiť to, že nie všetky marketingové aktivity sú spojiteľné z leadovým marketingom. To je však už iný zaujímavý príbeh, zvaný lovebrand. Na druhu stranu treba jasne pomenovať nástroje a taktiky, ktoré majú dlhodobý efekt. Napr. také aktivity ako štandardizované prispievanie na Facebook alebo tvorba relevantného obsahu vám nezvýši dopytovosť okamžite. Na druhu stranu pri službách a produktoch s dlhším rozhodovacím procesom sú to pravé tieto aktivity, ktoré môžu byť tým pomyselným jazýčkom na váhach medzi vami a konkurenciou. Práve dĺžka a charakter rozhodovacieho procesu je dôležitým aspektom pri tvorbe leadovej stratégie s trvalo udržateľným prítokom nových a nových leadov.  Hlbšie poznatky o produkte, dynamike trhu, konkurencii a veľa iného nám dovoľuje spolu s namixovaním našich skúseností a s využitím neustále sa vyvíjajúcich marketingových nástrojov a formátov dosahovať skvelé výsledky. Lepšie ako ste mali doteraz. Neveríte, dajte nám o sebe vedieť a presvedčíme vás o tom. Zároveň ak máme skúsenosti s trhom v ktorom podnikáte, môžte sa s nami baviť o type win-win spolupráce.

Rada na záver:

Lead marketing je kráľovskou disciplínou online marketingu. Na pochopenie jeho zákonitostí sú potrebné skúsenosti naprieč celým spektrom marketingových nástrojov a kanálov. My tie skúsenosti máme a radi sa s nimi podelíme pri šálke kávy.

Chcem

Z nášho blogu

  • mapa live streamov na facebooku

Reklamný text vo vyhľadávaní sa zväčší na 30/30/80, mapka live streamov vo svete a iné.

15. júla, 2016| , , , , , , , , , |

Vedeli ste, že: Pri nasadení farby reklamných textov vo vyhľadávaní na Google sa pred pár rokmi testovalo 41 odtieňov modrej. Výber najklikanejšej modrej priniesol odhadom 200 mil. $. Tomu sa hovorí prínosný AB testing. Čas [...]

  • zastavenie-reklam-vo-flashi

Novinky v online marketingu september 2015

9. októbra, 2015|

Obmedzenie reklám vytvorených vo Flashi (swf) Reklamy vytvorené vo Flash technológii majú od 1. septembra obmedzenú funkčnosť v rozhraní prehliadača Chrome a už dávnejšie aj v rozhraní Firefox. A to v takej forme, že reklamy sa prestali automaticky prehrávať. [...]

  • novinky-v-online-marektingu-august-2015

Novinky v online marketingu august 2015

4. septembra, 2015|

Facebook ma dve nové tlačidlá Prvým je možnosť administrátorov stránky reagovať na fanúšikovský komentár post formou súkromnej správy. Takáto možnosť ponúka ideálne riešenia pri krízovej alebo akejkoľvek inej  komunikácie, ktorá vyžaduje anonymitu voči ostatným [...]

Viac noviniek
Viac noviniek