Vedeli ste, že:

  • Segment potravín  v ecommerce  mal v roku 2016 najvyšší % nárast zo všetkých hlavných segmentov.
  • Pri live streamoch pribúda 10 x viac reakcií fanúšikov ako pri bežných video reklamách.
  • 79% Nemcov aspoň raz mesačne nakúpi online.
  • Onedlho v Canvase pribudne podpora 360° video formátu.

Zmeny v Canvase
A je ich hneď niekoľko a pomerne podstatných. Z Canvasu sa stáva dôležitý formát v stratégiách na získanie trafficu, s ktorým sa  dá pracovať naprieč nákupným procesom.

  • Nová možnosť optimalizácie na Brand Awareness, to sú tie dvere do stratégií pracujúcich so širším trafficom.
  • Adresnejšia analytika v Canvase umožňujúca odsledovať výkonnosť jednotlivých častí celého formátu.
  • Možnosť vytvorenia vlastného publika (Custom Audience) z tých užívateľov reagujúcich na Canvas. Takéto CA nám umožňujú možnosti pracovania s publikom aj v ďalších fázach nákupného procesu.

 

Pokročilejší retergating na Facebooku.
Facebook neustále prichádza s novými formátmi reklám o ktorých sme písali minule. Teraz však vylepšil možnosti cielenia. Princíp remarketingu ako takého snáď pozná každý. Facebook prišiel nedávno s celým radom lepších  cielení cez Engagement Custom Audience (to sú užívatelia, ktorí prišli do rôznej interakcie s firemným profilom a jeho obsahom na FB). Dokážete teda cieliť na ľudí, ktorí

  • Otvorili váš Canvas.
  • Videli vaše video – môžete si určiť aj časovú hranicu vzhliadnutia videa ako: 3s, 10s, 25%, 50%, 75%, a 95%, prípadne aj ich vzájomné kombinácie pri viacerých videách.
  • Interagovali s vašou reklamou.
  • Interagovali s vaším obsahom na FB a to od návštevy fanpage, cez ľudí, ktorí poslali page správu až po tých, ktorí klikli na výzvu k akcii na vašej page.

Publiká sú na to, aby sa publikovali. Aspoň teda v reklamách. Takéto segmentovanie publík otvára obrovské možnosti nastavenia stratégií a konceptov naprieč marketingovým ekosystémom. Je žiaduce prispôsobovať reklamné posolstvo ľuďom. Inú váhu ma ten užívateľ, ktorý videl 25% videa a ten, ktorý ho videl celé.

Engagement custom audience

Nový FB reklamný cieľ – Dosah
Opäť niečo, čo pomôže výrazne v štarte stratégiám postavených na zisk poriadneho, a pritom čo najrelevantnejšieho trafficu. V nastaveniach je prioritné hlavne nastavenie cappingu, t.j. obmedzenie zobrazovania reklám pre jedného užívateľa. Medzi dostupné formáty pri tomto optimalizačnom cieli patria: Link, Carosuel, Canvas, Video a Foto.

Videonovinky
Najprv tá reklamná časť, a teda pri nastavovaní video kampane pribudla nová možnosť umiestnenia tzv. in-stream, ktorý poznáme aj z YouTube. Umiestnenie videoreklamy môže byť vo videách s min. 20 s. vzhliadnutím. Dĺžka reklamy bude max 15 sek.
Druhá, funkcionálna časť noviniek obsahuje možnosti ako:

  • naplánovať živý stream.
  • pridať novú rolu správcu page, ktorého oprávňujeme streamovať, a to rola Live Contributor.
  • vytvorenie trvalého odkazu na stream a akúsi knižnicu streamov na page.

Pozri mapku live streamov vo svete.

faceboo video reklama in stream

Jednou vetou:

  • K 360° videám vďaka ambisionickému mikrofónu vieme pridať aj priestorový zvuk.
  • Formát Lead Ads je dostupný aj na instagrame.
  • IF funkcia AdWords je dostupná pre všetkých.
  • Možnosť dynamických reklám cez tzv. Looklike publiká.
  • Možnosť úpravy klasických textových reklám v AdWords k 31.1.17 skončila a od tohto dátumu  sa budú môcť upravovať iba rozšírené verzie o ktorých sme písali ešte v minulom roku.
Rada na záver:

Sledujeme aktuality a trendy z online marketingu a spolu s vami vieme posúdiť ich váhu a efektivitu. Zameriavame sa na výkonnostné kampane a stavbu marketingových ekosystémov. Neváhajte, dohodnite si s nami kávu a dozviete sa viac.

Chcem
Print Friendly