Super Bowl je tu a to s okrúhlym 50 jubileom. Viete aká je cena za 30 sek. spot? Pohybuje sa okolo 4,5 mil. €. Slušná kôpka peňazí za pár dňový buzz efekt, ale zato efekt poriadny. Pre firmy sa stala reklama na Super bowle prestížou. Faktom je, že pre Američanov je Super Bowl ako pre Európana finále Ligy Majstrov v „európskom futbale“. Sleduje ho pravidelne okolo 200 mil. Američanov a polovica z nich ho sleduje práve kvôli reklamám, ktoré sa v ňom objavia.

A aké sú najlepšie reklamy v histórii zápasov o Super Bowl? Tak to je subjektívny názor každého z nás. Ale čo tak rebríček najzdieľanejších reklám?  Určite je to jeden z najrelevantnejších rebríčkov, keď zoberieme do úvahy, že prehratia reklám na Youtube a Facebooku sa dajú inzertne nakúpiť.

1.miesto, Volkswagen  5,28 mil. zdieľaní.

2.miesto, Budweiser  3,48 mil. zdieľaní.

3.miesto, Budweiser  2,89 mil. zdieľaní.

4.miesto, Budweiser  2 mil. zdieľaní.

5.miesto, Ram Trucks  1,94 mil. zdieľaní.

Kompletný rebríček.

Existuje vo svojej absolútnej podstate aj virálna reklama na Super Bowle? Hovoríte, že každá z nich? Tak to nie je. Virálna reklama je o niečom inom. Je virálna vtedy, keď sa šíri, vytvára Big Buzz a dosahuje maximálny efekt za čo najnižšie počiatočné náklady. A to 4,5 mil. €  za 30 sek. spot na Super Bowle asi nie je.

Áno existuje, je ňou napr. spot spoločnosti Sodastream so Scarlett Joahnsonn. A prečo je tomu tak? Nikdy ho neodvysielali a to preto, že televízia NBC ho odmietla vysielať. Nie preto, že by bola pre prudérnych Američanov až príliš, ale preto, že sa NBC jednoducho bála reakcie dotknutých firiem na ideu spotu „prepáč Coke & Pepsi“. Svetu na sieti už viac nebolo treba. Okamžite sa reklama stala najviac vyhľadávanou a prehrávanou. Nehovoriac o získaní mediálneho priestoru, ktorý sa téme venoval. A to všetko kvázi zadarmo.

Sodastream Super Bowle 2014

A aký bude tento rok Super Bowl? Bude to v prvom rade show po všetkých stránkach. Športovo trošku nudný. Väčšinu času sa totiž nebude hrať. Zo 4 hodinového zápasu sa hrá  asi tak hodinu čistého času. Takto to nejako vníma bežný Stredoeurópan. Nabudúce, keď vám vaša polovička povie niečo o nude na Ligu Majstrov, tak ju odkážte na americky futbal. Až potom pochopí, čo je to nuda. Ale pozor, 110 kg hory svalov dokážu urobiť svoje.

Super Bowl 2016  a reklamy v ňom hodnotia viaceré weby. Vyberáme ten na Wall street journal, kde je umiestnený sumár všetkých spotov aj s možnosťou hlasovania. Vyberáme dosiaľ 6 najvtipnejších v hlasovaní

1.miesto v hlasovaní APARTMENTS.COM.

2.miesto v hlasovaní HONDA.

3.miesto v hlasovaní SNICKERS.

4.miesto v hlasovaní HEINZ.

5.miesto v hlasovaní KIA.

6.miesto v hlasovaní WIX KUNG FU PANDA.

Rada na záver:

Chcete efektívne využívať už tak efektívne video. My vieme ako a kde, vy viete čo. Poďme spolu na kávu a pobavíme sa o možnostiach, ktoré prinesú viac ako minutie budgetu.

Chcem
Print Friendly