­

Efektívny HR marketing dneška a koncepčný employer branding

Hospodárska konjunktúra a obrovské uľahčenie prístupu k informáciám podmienilo vznik nového problému na Slovensku. Nedostatku ľudských zdrojov. Problému, s ktorým sa slovenské firmy kvôli svojej nedlhej histórii stretávajú prvý krát.

Prienik marketingu a HR aktivít v dnešnej dobe

Dnešné technológie nám umožňujú poňať nábor nových zamestnancov úplne iným spôsobom ako tomu bolo doteraz. Koniec koncov je to skôr nutnosť, nakoľko staré postupy strácajú efekt. Spôsobom, ktorý efektívne narába so sociálnymi sieťami a DNA firmy.  Problémom však ostáva dynamika zmien, ktorú firmy a ich HR oddelenia nie sú schopné zachytiť a implementovať do HR marketingu. Úspešný HR marketing musí dnes nazerať na pracovnú pozíciu ako na klasický produkt, ktorý je potrebné predať zákazníkom. V tomto prípade sú zákazníci vašimi potencionálnymi uchádzačmi.  Ako toto celé poňať a ako sa postaviť k dvom rozdielnym technikám tohto predaja, a to: Employer brandingu a HR marektingu sa dozviete v našom článku.

Ako efektívne hľadáme ľudí, ktorí sú firme verní

Na pracovnú pozíciu pozeráme optikou produktu, kde zákazníkom je uchádzač. Prvým krokom úspešného predaja tohto produktu je analýza a pochopenie potrieb samotnej firmy. Či je problém akútny, plánovaný alebo predvídateľný. Analýza sa zameriava na 6 nosných celkov, a to: konkurenciu, zamestnaneckú štruktúru, politiku benefitov, vnútornú komunikáciu, komunikačné nástroje a firemnú reputáciu. Po tejto analýze prebieha diskusia, ktorej výsledkom je určenie si pomeru smerovania aktivít medzi employer brandingom a HR marketingom. Tieto veľmi rozdielne techniky sú základom zvolenej stratégie postavenej na 5 pilieroch: publiku, posolstve, forme, distribúcii a háčikoch. Takto postavená HR komunikácia má všetky predpoklady byť úspešnou.

Rada na záver:

Vieme ako ušetriť peniaze  pri HR marketingu a ako nastaviť koncepčný udržateľný employer branding. Vieme, ktoré distribučné kanály externého či interného informačného toku firmy sú najefektívnejšie. Dajte nám šancu vypiť si s vami u vás kávu a dozviete sa toho oveľa viac.

Chcem

Z nášho blogu

  • regionalne-cielenie-v-adwordse

Novinky v online marketingu jún 2015

9. júla, 2015|

Cielenie na regióny už aj na Google a Facebooku   Konečne sa dočkalo tohto kroku aj „malá veľká krajina“, Slovensko. Pre všetky kampane a firmy, ktoré nepôsobia celoslovensky to má zásadný význam. Už sa nemusí [...]

  • myty-online-marketingu

Mýty o online marketingu

28. Apríla, 2015|

Bannerová slepota Áno existuje, len nie každý ju má. Pre úspech bannerovej časti kampane sú dôležite dve veci, a to: samotne grafické poňatie banneru a výber relevantných portálov k cieľovej skupine, kde sa bude banner zobrazovať. Navyše [...]

  • PPC-systemy-na-slovensku

PPC reklamné systémy fungujúce na Slovensku

21. decembra, 2014|

Platba za klik (pay per click – PPC) je v súčasnosti podľa všetkého stále najlepší spôsob platenia za reklamu pre klienta. Prvý priekopníkom v takto nastavených systémoch platenia za reklamnú akciu bol Google. Jeho reklamný PPC systém [...]

Viac noviniek