Zdieľaj
Ak vytvárate kvalitný obsah alebo pripravujete nárazovú akciu, bol by hriech toto všetko nešíriť. Alebo chcete pravidelne mailovo komunikovať a rozosielať informačné a ponukové newslettre. Ak to je tak či onak, jedným zo super nástrojov marketingu je pravidelný mailing. Na kvalitnú mailovú kampaň potrebujete dve veci, a to pekný a informačne hodnotný samotný mail, ale aj kvalitnú poctivú mailovú databázu.
- Nekupovať databázy – nepodľahnite lákavým ponukám ich kúpy. Maily sú často neaktuálne, mimo cieľovej skupiny a ste na hrane zákona. Namiesto toho si radšej poctivo začnite budovať svoju vlastnú. Ušetríte si problémy a vaša efektivita bude vyššia.
- Existujúce kontakty – do svojej databázy si zahrňte už existujúce kontakty, ktoré ste už rôznou cestou nadobudli, napr. začnite skopírovaním kontaktov zo svojho mailového klienta. Ak ste väčšia firma, zadeľte túto úlohu každému vo firme a určite takto získate peknú kôpku poctivo získaných a hlavne živých mailov
- Pop banner – zadeľte svojmu webdeveloperovi, aby vám pripravil vyskakujúci banner s mailovým zberačom. Nastavte ho napr. tak, aby sa návštevníkovi vášho webu objavil po 1 minúte a pridajte k nemu aj info o tom, že mailing mu budete posielať v stráviteľnom intervale, a v mailoch sa budú objavovať benefitné informácie. Takto ponúknutý mailový zberač nikoho neotravuje a zaručí vám zaujímavé výsledky
- Facebook – snažte sa zistiť od svojich FB fans aktuálne mailové kontakty. Dostupné sú rôzne registrátory do newslettrov alebo si dajte vytvoriť na mieru aplikáciu, ktorá bude od vašich zbierať aktuálne mailové kontakty.
- Akcie a benefity – pri akýchkoľvek akciách alebo ponúkaní zliav aj mimo online prostredia napr. pri samotnom predaji sa nebojte vypýtať aktuálne mailové kontakty. Nezabudnite komunikovať, že nič nie je zadarmo a dať niekomu mailový kontakt za poskytnutie napr. zľavy je fér deal.
- Zberač mailov na webe – umiestnite ho na prioritné miesto na webe tak, aby bol ľahko identifikovateľný pri prvej návšteve webu. Takýto mailový zberač na všetky podstránky webu a nezabudnite k nemu pridať info napr. ako v bode 3.
- Využitie mailovej komunikácie – Pridávajte do svojich obchodných mailov aj odkazy na vaše novinky a akcie vo firme. Nemalá časť ľudí tieto články navštívi a ak ich obsah bude zaujímavý, tak sa sami zaregistrujú na ich odoberanie.
- Telefonát – robíte B2B biznis a nemáte až tak veľa svojich živých kontaktov? Nevadí stačí si otvoriť jeden z mnoha firemných internetových zoznamov a pre vás zaujímavé firmy telefonicky kontaktovať ohľadom jednej malej drobnosti. A to, že chcete s ich firmou komunikovať príchod novinky na trh a že to budete robiť formou pravidelného informovania. Väčšinu telefonátov budete mať úspešných a nebudú to kontakty typu info@… .
- Samotné maily – na to, aby sa vaša databáza nescvrkávala, ale naopak, rástla, potrebujete kvalitný obsah mailu a mať doriešenú jeho distribúciu. O tom, ako má vyzerať kvalitná mailová kampaň aj so samotným mailom si povieme nabudúce.