Zdieľaj
- Stratégia – v podstate sú dve: buď článok bude promovaný na top miestach spravodajských portálov (píšte článok hlavne pre ľudí, vyšší náklad okamžitý výsledok) alebo jeho návštevnosť budete čerpať s vyhľadávania v google (píšte článok aj pre ľudí aj pre google, nižší náklad dlhodobejší výsledok).
- Analytika – Ak si myslíte, že to či ono ľudia vyhľadávajú na internete môžete sa mýliť. Zverte výber názvov článkov online špecialistovi, ktorý vám vaše domnienky potvrdí alebo vyvráti. Bola by škoda robiť PR články v postate iba pre seba samého.
- Obsah – Toto už je o niečom inom, píšte ho pre ľudí. V prirodzenej, ale zároveň v zvýšenej miere v texte používajte kľúčové slová. Samotný obsah segmentujte, dôležité časti zvýrazňujte tak, aby bol článok aj vizuálne stráviteľný. Zabudnite na články dlhšie ako A4, optimum je skôr polovica z nej.
- Perex – Venujte mu maximálnu pozornosť. Tieto úvodné slová v článku sa zobrazujú v organickom vyhľadávaní google. Viditeľnosť je do 160 znakov, ktoré rozhodujú či užívateľa zaujme natoľko, aby ho navštívil celý.
- Dátumy a čas – vyhnite sa im a nepoužívajte ich vôbec. Ak sa k článku niekto dostane po pár mesiacoch či rokoch bolo by fajn keby u čitateľa stále vyvolával pocit aktuálnosti.
- Hyperlinky – maximalizujte efekt svojho článku smerom k návštevám vašich webových stránok a pod. napr. aj tým, že linky budete vkladať do slov a tie zvýrazňovať v texte. Mieru prekliku na web si dozaista zvýšite aj umiestnením prelinkov v úvode článku.
- Obrázky – určite text zatraktívňujte peknými fotkami. Pekné fotke predavajú sami o sebe. Vkladajte do nich linky, opäť si tým zvýšite šancu prekliku na váš web
- Pagerank – laicky povedané je to algoritmus, ktorého výsledkom je číselná hodnota hodnotiaca význam stránky, a tým ešte viac zjednodušene povedané vyjadruje mieru priateľskosti s googlom. Čim vyšší pagerank portálu, tým zaujímavší pre umiestnenie PR článku
- Promovanie – ak chcete okamžité výsledky, tak sa zväčša kupuje priestor na jeho promovanie a v drvivej väčšine na určité časové obdobie. Porovnajte si, čo vám môže priniesť takéto promovanie článku medzi jednotlivými portálmi napr. tu http://online.aimmonitor.sk/