Zdieľaj
Proces nákupu je jednoducho povedané cesta nakupujúceho od samotného prvého nahliadnutia na display s aspoň minimálnou motiváciou ku kúpe produktu alebo záujmom oň, až po samotnú kúpu produktu či služby, ktorá môže ale aj nemusí prebehnúť priamo v online. Túto dlhú cestu sme si dovolili rozdeliť na tri hlavné fázy, a to:
Fáza prvého kontaktu – Kvalitné a hlavne efektívne online kampane sú výnimočné v tom, že táto fáza prvého kontaktu nastáva, keď už je potenciálny zákazník rozhodnutý produkt kúpiť alebo oň minimálne prejavuje záujem. Na túto fázu s obľubou nasadzujeme PPC reklamné systémy, ktoré dokážu svojím charakterom ale aj vizuálmi a textami reklám vynikajúco selektovať potenciálnych zákazníkov od ostatných užívateľov. Prioritou medzi týmito nasadenými PPC systémami je vyhľadávacia sieť, ktorá maximalizuje filter relevantných zobrazení reklám.
Fáza rozhodovania sa – Náš potenciálny zákazník je rozhodnutý o kúpe produktu či služby. Táto najdôležitejšia fáza a nástroje v nej ho majú za úlohu nasmerovať k nám. Využívame nato opäť reklamnú kampaň vo vyhľadávacej sieti, ale hlavne vytvorenie pozitívneho povedomia o produkte na internete. Dnes sa už totiž sused suseda bežne neopýta, ako je spokojný s chladničkou a pod. Hlavne generácia do 35 rokov tieto informácie o produkte získava z internetu a trend tohto správania stúpa.
Fáza nákupu – Základným nástrojom pri tejto fáze je web, ale nie ten typ webu akých je ešte stále 90%. (prelink) Web, ktorý je krásny, priamym ťahom komunikuje benefity produktu, zároveň užívateľa prioritne smeruje k splneniu cieľa (konverzie) a spĺňa x iných nemenej dôležitých faktorov, je základom úspešného ukončenia fázy nákupu. Pri tejto fáze používame prioritne aj remarketing, tu však namiesto múdrych viet poukážem na jeho možnosti v príklade.
Kampaň pre výrobcu tehál s cieľom ich predaja cez sieť stavebnín:
Užívateľ sa dostal na kvalitný web, zotrval tam relatívne dlhý čas, dajme tomu 5 minút, čo je už viac než slušný predpoklad, že sa o danú tehlu poctivo zaujímal, no napriek tomu nevykonal na webe stanovenú akciu a nedostal sa k mapke stavebnín ponúkajúcich túto tehlu. Vysvetlenia sú dve, a to: že je v podfáze, ktorá je medzi nákupom a rozhodovaním alebo najbližšie stavebniny s produktom už pozná. Na to, aby sme docielili jeho opätovnú návštevu a splnenia požadovanej akcie (konverzie) použijeme remarketingovú stratégiu, keď presne vyššie spomínaným užívateľom (dlhšie ako 10 min. na webe a bez konverzie) ponúkneme reklamné texty (napr. tu najbližšie nájdeš tvoju tehlu) alebo reklamné bannery vo flash formáte zobrazujúce časti mapy Slovenska s vyznačenými stavebninami, či zoznamom predajných miest.