Zdieľaj
Facebook umožňuje svojim správcom sledovať veľké množstvo štatistík. Lenže nie každý ma čas venovať sa týmto štatistikám podrobne, a tak sa natíska otázka, čo je potrebné primárne sledovať. Odpoveďou je dosah príspevkov a engagement (zapojenie sa fans). Tieto dve odpovede spolu úzko súvisia a vzájomne sa podporujú. Na jednoduchom príklade si uvedieme, prečo je tomu tak a čo vlastne dosah znamená.
Na svojej fans stránke máte dajme tomu 20 000 fanúšikov, pri dosahu príspevkov 2% reálne znamená, že vaše príspevky z celkového množstva fanúšikov vidí reálne iba 400 z nich. Väčšina firiem hodnotí úspešnosť svojej FB stránky počtom fans. Táto metrika sa stala pre nich nedotknuteľná, avšak to je chyba. Sú známe prípadovky veľkých slovenských fanpage, ktoré mali síce 100 000 a viac fans, ale po čase vyprchala ich súťaže chtivosť a ich zásah príspevkov sa scvrkol pod 1%.
Hlavnými dôvodmi takéhoto stavu fanpage sú dve veci. A to jednak nekvalitné posty fanpage a hlavne spôsob ,,nabratia mega aktívnych fanúšikov s obrovským záujmom o značku či produkt.“. Treba tiež povedať, že dosah príspevkov už nejakú tu dobu facebook úmyselne znižuje. Za týmto faktom nie je nič iné, ako len obchodný model FB. Vytvoril si si fans, ak ich chceš oslovovať naďalej, tak zaplať. Dnes už si reálne neviem dobre predstaviť tvorbu príspevkov bez jej priamej podpory smerom k väčšiemu dosahu.
Jednoduchým riešením ako zvýšiť efekt malého dosahu na fanpage je jeho cielenie na jednotlivé behavoriálne skupiny fanúšikov. FB totiž umožňuje pri početnejších fanúšikovských skupinách zacielenie príspevkov. Vďaka tomuto si dokážete zabezpečiť, aby sa aj s relatívne malým dosahom urobili veľké veci.