Zdieľaj

Koláže fotiek na Instagrame.

Instagram už umožňuje svojim užívateľom robiť koláže z fotiek cez aplikáciu layout. Avšak iba cez iOS. Očakáva sa, že onedlho k nemu pribudne aj android. Celkom potešujúce informácie pre svojich viac než 300 miliónov užívateľov

koláža-na-instagrame

ICANN predal Google doménu .app za 25 mil.$.

Predaj sa uskutočnil pomocou aukcie, do ktorej boli zapojení viacerí veľkí hráči. Pýtate sa, kto je ICANN? Je to skratka pre neziskovú organizáciu  Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, ktorá má v podstate viaceré úlohy spojené s chodom internetu. Viac o nej samotnej a ako funguje si môžete prečitať na wiki

V USA už môžete cez Messenger aj platiť.

Funguje to veľmi jednoducho. Stačí začať konverzovať s prijímateľom platby a prípadne kliknúť na ikonku $. Následne stačí zadať sumu, potvrdiť platbu a spárovať účty. Prevod je štandardne rýchly v závislosti od spracovania platby v banke. Facebook už má skúsenosti s platbami, ale iba vo sfére hier. Ostáva len čakať, kedy sa možnosť platby cez Messenger presunie aj do Európy.

Google ako mobilný operátor?

Áno, Google svoj zámer odhalil na mobilnom veľtrhu v Barcelone. Uvidíme, čo časom prinesie v tejto sfére biznisu. Štartovacou čiarou v poskytovaní mobilných služieb od Google sú samotné smartphony Nexus, za ktorými Google stojí. Masovkou sa však nestávajú. Svoju cieľovku si našli v komunite vývojárov. Sami sme zvedaví ako svoj vstup Google do nového segmentu odpáli.

Nové produktové reklamy na FB

Firmy  budú môcť uploadovať celé  svoje katalógy produktov a priamo ich podporovať. Buď skupinovo alebo jednotlivo po produktoch. Samotné cielenie podpory môže byť prípadne ponechané na  FB, ktorý sám zadefinuje, komu a čo sa má zobraziť. Je možnosť, aby si marketér stanovil svoje vlastné cielenie podľa klasických nastavení.

Veľké zmeny v mobilnom vyhľadávaní

21. apríl je ten dátum, kedy Google výrazne zmení svoje výsledky vyhľadávania cez mobily a jemu podobné zariadenia. Takže sa môže sa stať, že stránky, ktoré boli doteraz vo výsledkoch vyhľadávania na slušnej pozícii, výrazne stratia. Vo výsledkoch bude Google uprednostňovať tie weby, ktoré sú podľa neho prijateľné pre mobily. Google poskytol vývojárom možnosť overenia  webov cez test mobilnej responzivity. Google požaduje:

  • dostatočne veľký text,
  • prispôsobený obsah šírke obrazovky,
  • rýchle načítanie webu,
  • klikateľné časti v dostatočnom odstupe od seba, aby nedochádzalo k chybným klikom.

Ak váš test nedopadne podľa predstáv, rozhodne nemávnite rukou. Štvrtina návštev webových stránok prebieha cez mobily a tento podiel rastie a bude rasť. V niektorých cieľových skupinách je tento podiel väčšinový. Takže: byť pozerateľný na mobiloch už nie iba cool, ale aj prínosné, ba priam žiadúce.

Test vhodnosti pre mobilné zariadenia

Zmenšil sa vám počet fans na fanpage?

V mesiaci marec sa tento jav objavil na viacerých fanpge. To preto, lebo Facebook v podstate vymazal všetky neaktívne účty. Facebook tento krok aj dopredu avizoval. Avšak ak váš prepad v počte fans bol výraznejší, tak je veľký predpoklad, že vaša komunikácia na facebooku nie je dobrá.

Google+ a čo ďalej?

Tak to podľa všetkého nevedia ani v samotnom Google. Na stole je návrh na rozklad na jednotlivé resp. nové služby. Prípadne ponechanie aktuálneho stavu s jej ďalším rozvojom. Registrovaných užívateľov má Google+ oveľa viac ako tých aktívnych. Stále tvrdíme, že na Google+ sa firme oplatí byť. Minimálne z týchto troch dôvodov:

  • pomáha v organických pozíciách vo vyhľadávaní,
  • jeho potenciál vzhľadom na vlastníka je obrovský,
  • jeho ovládanie a správa je intuitívne jednoduchá.