Zdieľaj
Linkedin je globálna sociálna sieť zameraná hlavne pre biznis vzťahy. Ideálna pre vytváranie obchodných partnerstiev. Viaceré spoločnosti využívajú Linkedin ako nástroj pre výber svojich zamestnancov. HR oddelenia veľkých korporátnych firiem si lov na zamestnancov bez Linkedinu už ani nevedia predstaviť. Je však vhodný aj v rámci marketingovej stratégie? Rozhodne áno.
Tip na aktuálny článok: HR marketing a Employer branding zažíva revolúciu, ako ju zvládnuť efektívne?
Vytvorenie osobného profilu na Linkedin
Registrácia na Linkedin je jednoduchá a podobná ako každá iná. Jeden podstatný rozdiel je vo vypĺňaní údajov o svojom profesnom živote a kladení dôrazu naň. Najpodstatnejšia vec pre tvoj úspech na Linkedine je rozsah vyplnených informácii vo svojom profile. Čím viac informácií nazdieľaš, tým viac budeš dôveryhodnejší a lepšie nájditeľný. Nezabudni, podstatné nie je, čo vieš a aké máš pracovné skúsenosti. Podstatné je, čo sa môže o tebe dozvedieť z Linkedinu tvoj obchodný partner alebo zamestnávateľ. Linkedin ťa aj vpravo hore bude graficky informovať, ako dobre je tvoj profil vyplnený. Vytvoriť svoj osobný profil si môžeš tu.
Ako môžeš využiť svoj osobný LinkedIn
Vytvorenie firemného profilu na Linkedin
Registrácia firmy na Linkedin nie je o nič zložitejšia, avšak existuje pár pravidiel, bez ktorých to nepôjde. V prvom rade musíš mať vytvorený aj kvalitne vyplnený osobný profil, pár nadviazaných kontaktov v ňom a mailovú adresu zhodnú s menom firmy. Aktuálne pravidlá môžeš nájsť tu. Firemná stránka na Linkedine je niečo ako životopis firmy s rozšírením o predstavenie svojich produktov či služieb. Najdôležitejšie na celom Linkedine je aktivita a vyskúšanie všetkých možností, ktoré ponúka. Iba tak môžeš zistiť čo všetko bude vhodné pre teba či tvoju firmu. Svoju firmu môžeš na Linkedine registrovať tu.
Ako na aktualizácie vo firemnom profile
Linkedin ako marketingový nástroj
Podľa nás určite áno. Nám samotným beží affiliate kampaň, kde je Linkedin nosným nástrojom celej kampane. Určite však Linkedin má svoje špecifiká a kampaň v ňom nie je pre každú firmu. Ideálny je však pre freelancerov a ako nástroj na budovanie osobného brandu v spojení s osobným blogom. Každopádne, klasické marketingové možnosti v Linkedine sú. V Linkedine je možné vytvoriť klasické reklamy, ktoré sú zobrazované v newsfeede. Tento newsfeed je však oveľa menej navštevovaný ako je tomu napr. na Facebooku. Ľudia na Linkedine navštevujú skôr profily užívateľov. Výhodou sú však výborné možnosti cielenia reklám od odvetvia, cez región až po veľkosť firmy. Nielen ľudom, ktorých máte v sieti môžete poslať správu, napr. aj komerčnú. Aktuálne novinky priamo z kuchyne môžeš sledovať na ich Linkedin blogu.
Ako si prepojiť LinkedIn s outlookom, gmailom alebo kalendárom.