Zdieľaj

Zníženie dosahu firemných príspevkov na FB 

Facebook vo svojom blogu uvádza potrebu zatraktívniť newsfeed pre užívateľov, a to na základe získanej spätnej väzby od užívateľov. Tá hovorí o negatívnom vnímaní postov, ktoré sa charakterizujú ako firemné a ktoré lajkol ich priateľ. Do popredia bude nový algoritmus umiestňovať príspevky od samotných priateľov na úkor tých firemných. FB odporúča pár rád, ako majú firmy na ňom komunikovať.

4 mld videí denne

To je počet videí, ktoré si denne užívatelia na FB prezrú, úžasné číslo s ešte úžasnejším marketingovým potenciálom. Treba dodať, že FB berie prezretie videa 3 sek. od jeho spustenia. Zaujímavá je aj krivka nárastu, keď si zoberieme fakt, že v januári toto číslo bolo iba 1 mld videí denne. Ďalšou zaujímavou cifrou je 1,44 mld ľudí, ktorí aspoň raz mesačne FB navštívia. Rastie aj počet užívateľov, ktorí navštevujú FB z mobilných zariadení.

Google zmenil algoritmus vyhľadávania

A výrazne začal uprednostňovať tie weby, ktoré sú friendly k mobilných zariadeniam. Test použiteľnosti môžete nájsť v predchádzajúcom marcovom výbere noviniek. Zmena môže zasiahnuť až polovicu webového obsahu. Jej reálny dopad budeme sledovať a vyhodnotíme ho v jednom z nasledujúcich článkov.

Instagram začal s reklamami

Alebo inak povedané, začína testovať reklamy umožňujúce prepojenie vyobrazeného produktu s konkrétnymi linkami. Ostáva len dúfať, že dosah príspevkov nezačne klesať s nástupom reklamných formátov, ako tomu bolo pri Facebooku. A tiež, že si ponechá niekoľkonásobne výkonnejšie dáta postov smerujúce k reakcii followerrov, ako je tomu oproti FB.

Pinterest oslavuje 5 narodeniny

Obrázková sociálna sieť za tú dobu umožnila 50 mil. pinov, ktoré sú umiestnené na niečo cez 1 mil. boards (užívateľskej stene, obdoba profilu na FB). Pre Pinterest je potešujúce to, že najlepšie % nárasty pinov aj boards zaznamenal v poslednom období. Minulý rok začal Pinterest umožňovať inzerentom aj reklamnú podporu formou tzv. promoted pins. Pinterest pri svojom výročí zverejnil aj pár zaujímavých dát a to:

  • Každý deň je označené pinom viac ako 14 mil. článkov
  • 80% návštev Pinterestu pochádza z mobilných zariadení
  • Pinterest je kráľom receptov, je ich na ňom pripnutých viac ako 1,7 mld.
  • Počet mužského publika rastie, napr. v USA sa zvýšil o 73%
  • V roku 2014 počet užívateľov narástol o 135%

WhatsApp ma 0,8 mld používateľov

A to tých, ktorí boli prihlásení aspoň raz za uplynulý mesiac. Úžasné číslo hlavne vzhľadom na to, že do siete sa prihlasujete cez svoje mobilné číslo. Skvelá databáza čo poviete? Skvelá správa je to hlavne aj pre FB, ktorý WhatsApp vlastní. FB sa stáva absolútne dominantným s monopolným postavením v rámci sociálnych sietí, keď si zoberiete len fakt, že vlastní 4 z 5 najväčších sociálnych sietí v ,,západnom svete,,

Messenger už aj na PC

Stačí mať anglicky nastavený Facebook a môžete začať. Onedlho bude Messenger dostupný na webe aj v iných jazykových mutáciách.