Zdieľaj

Cielenie na regióny už aj na Google a Facebooku  

Konečne sa dočkalo tohto kroku aj „malá veľká krajina“, Slovensko. Pre všetky kampane a firmy, ktoré nepôsobia celoslovensky to má zásadný význam. Už sa nemusí regionálne cieliť v adwordse cez kľúčové slová a názvy miest. Cielenie je presné a to znamená pre všetky tieto regionálne kampane výrazne vyššie CTR a konverzie. Tiež to bude znamenať  a už aj reálne znamená ušetrenie prostriedkov pre tieto kampane, resp. možnosť vyššieho zásahu pri ponechaní rozpočtov, pretože akokoľvek ste sa mohli snažiť, cielenie na regióny cez kľúčové slová nebolo jednoducho „to pravé orechové“.

Facebook bude merať čas zotrvania pri príspevku

Doposiaľ sa merali počty likeov, zdieľanosť a komentovanosť príspevkov a prakticky to znamenalo, že tieto metriky pri lepších číslach generovali vyšší organický zásah príspevkov. Do tohto vzorca teraz pribúda čas strávený pri zobrazení príspevku, ktorý bude znamenať dobu zotrvania pri príspevku počas scrollovania v newsfeede. Facebook vychádza z logiky – čím dlhšie zotrvávame pri príspevku, tým je pre nás zaujímavejší. Týmto sa Facebook snaží mierne znevýhodniť zábavné posty, ktoré mali pri predošlom meraní výhodu vyššej interakcie s užívateľmi. Budeme sledovať, čo to bude v reále znamenať pre firemné fanpage a tiež blog Facebooku.

Reklama už aj na Instagrame

Aspoň teda mimo testovacieho módu s vybranými firmami a ešte stále aj mimo Slovenska. Ide o novú fázu reklamy na Instagrame. Za dobu testovania Instagram vylepšil CTA prvky, cielenie a hlavne sprístupnil reklamy aj malým inzerentom. Dobrá správa pre malých inzerentov, ktorí majú skúsenosti s inzerciou na Facebooku je to, že na predaj reklamy bude Instagram využívať platformu Facebooku. Netreba zabúdať ani na pomerne mladé prvky na Instagrame a ich možnosti ako je maximálne 15 s. video a tzv. série fotiek.

Internet doháňa televíziu vo výdavkoch na reklamu

Podľa marketingových novín a spoločnosti ZenithOptimedia sa v roku 2017 stane internet najväčším reklamným médiom na najdôležitejších 12-tich reklamných trhoch, ktoré budú predstavovať 28 % celosvetových výdajov na reklamu. Globálne však stále bude viesť televízia, ale namiesto súčasných 11 % už iba o 4 %. Najväčším nárastom sa bude môcť pochváliť časť mobilnej reklamy, kde sa predpokladá dvojnásobný nárast medzi rokmi 2014 a 2017.

V Pintereste sa bude môcť nakupovať

Zatiaľ však štandardne len v USA a cez iOS, viac na blogu Pinterestu.