Staráme sa o vašu reputáciu
Počuli ste už o reputačnom manažmente produktu či firmy na internete? Chcete, aby ste vedeli o každom šuchnutí vášho mena v online prostredí a mali možnosť reagovať? Toto a veľa iného je súčasťou tejto služby. Ozvite sa nám, prezradíme vám toho oveľa viac a spolu vypijeme šálok dobrej kávy.
Prečo je dôležitá reputácia
V minulosti bolo bežné, aby sa sused suseda pýtal na kvalitu produktu. Dnes s digitalizáciou tento proces nadobúda nový rozmer. Jeho intenzita sa zvyšuje a mení sa aj prostredie, ktoré smeruje na internet. Pri kúpe produktu alebo využití služby sa môžu dnes zákazníci oprieť o množstvo okamžite dostupných recenzií, hodnotení a názorov od predošlých zákazníkov. A až 4/5 ľudí túto možnosť pred samotnou kúpou produktu či služby využíva. Stačí si len položiť otázku „Kedy ste si kúpili elektroniku alebo rezervovali hotel bez toho, aby ste si pozreli užívateľské recenzie?“ Recenzie, komentáre, hodnotenia a pod. sú enormne dôležité kvôli veľkému vplyvu na nákupný proces ľudí. Veď si len stačí predstaviť koľko ľudí dokáže doslova odohnať zlý zákaznícky feedback a zmariť celú doterajšiu marketingovú snahu. Viete, kde sa o vás či vašom produkte hovorí? Máte zvládnutý plán krízovej komunikácie? Máte nastavené procesy na získavanie pozitívnych recenzií a hodnotení? Ak nie, je to na čase zmeniť. Zarobíte na tom.
Ako budujeme pozitívnu reputáciu
Alfou a omegou tohto procesu je spoznanie firmy ako takej, jej produktu či služby a smerovanie trhu. Iba tak totiž môžeme spolu s klientom nájsť vhodné riešenia ušité pre klienta na mieru. Bez poznania s čím pracujeme to jednoducho bude škrípať. Celú túto službu môžeme rozdeliť na tri často samostatné činnosti, ktoré sa veľakrát kombinujú. Monitoring, ochrana a koncept. Monitoring má za úlohu zachytávať zmienky v prostredí webov a sociálnych sietí o vás, či vašom produkte alebo službe. Tie zápornejšie zmienky má za cieľ čo najlepšie vykomunikovať ochrana. Často sa tiež snažíme dostať pozitívne ohlasy na prvú stranu v Google a tie horšie presunúť do úzadia. Využívame na to aj tvorbu špecifických PR článkov, ktoré sa priatelia s Googlom a veľa veľa iného. Dlhodobo najúčinnejší je však návrh konceptu, ktorý má za cieľ podporovať prirodzene tvorbu pozitívnych zmienok recenzií v diskusiách, blogoch, sociálnych sieťach a inde. Obsahom konceptu je celý rad odporúčaní, usmernení a konkrétnych návrhov na realizáciu, ktoré docielia to, že spokojný zákazník rád odovzdá pozitívnu skúsenosť ďalej.