Zdieľaj
Aj tá najmenšia spoločnosť by mala byť prítomná na sociálnych sieťach. Je to jeden z najlepších spôsobov, ako sa uistiť, že ste trvalo v popredí mysli ľudí. Ale najväčšia sila sociálnych médií môže byť tiež jeho najväčšou slabinou – ak jej ale každá spoločnosť používa, aby bola videná, potom ide veľmi ľahko splynúť s pozadím a urobiť akýkoľvek dojem.
Preto by ste mali miesto použitia všeobecných metód k prezentácii seba a svojej značky nájsť spôsoby, ako svoje príspevky odlíšiť od davu. A aj keď je dobré trochu popremýšľať o nových nápadoch, nie je tiež hanbou sa pozrieť na niektoré najnovšie trendy a integrovať ich do svojich vlastných príspevkov.
Pre rok 2022 existuje pozitívny výhľad s potenciálom, aby sa život vrátil k určitému pocitu normality. Je však isté, že táto normalita sa bude líšiť od normálu, ktorý sme poznali do začiatku roka 2021 a na oplátku prinesie nové, vzrušujúce príležitosti ku skokom v trendoch.
Pár zaujímavých údajov k sociálnym sieťam:
Až donedávna generáciu Baby Boomers (ročníky 1946-1964) do značnej miery zavrhovali digitálny marketéri. Ani sa nie je čomu diviť, keď mladšia generácia trávila na internete väčšinou svojho voľného času. Ale s tým, ako sa technológia stáva viac užívateľsky prístupnou, začíname byť svedkami toho, ako sa čím ďalej viac starších ľudí stáva aktívnejšou súčasťou online komunít a sociálnych sietí.
Sociálne médiá bola vždy silným nástrojom pre e-shopy. Obchodníci sa v tomto priestore snažili vybudovať publikum, zaujať ich svojim produktom a potom vzbudiť touhu k návšteve internetového obchodu.
Dnes je tomu ale inak. Sociálne siete sa chopili príležitosti a v blízkej dobe si budete môcť kúpiť produkt priamo na sociálnych sieťach, bez toho, aby ste ho opustili. V prítomnosti sa tam už nachádza možnosť pre nahliadnutie konkrétneho produktu s cenou, ktorý Vás potom navedie priamo na produkt e-shopu. Tým sa aj skracuje čas nad premýšľaním a zákazník môže mať produkt doma počas pár jednoduchých klikov.
Video stále rastie v popularite
Ľudia milujú videa. Sú oveľa pútavejšie než klasické statické obrázky a sú ľahšie stráviteľné pre zákazníka než písaný obsah. Nie je preto prekvapením, že sa na YouTube zadáva vďaka užívateľom až 3 miliardy vyhľadávanie každý mesiac, čo je viac ako všetky vyhľadávania na konkurenčných vyhľadávačoch dohromady.
Rastúca popularita videá sa však netýka iba YouTube. Krátke videá od 5 sekúnd do 3 minút sa stávajú čoraz viac populárnejšie a vďaka toho vznikla nová platforma menom TikTok a neskôr tiež krátke príbehy na Instagramu či YouTube (Shorts).
Používanie krátkych a informatívnych videí na dosiahnutie väčšieho rozsahu pozornosti vášho publika je šikovný krok pre spoločnosti, ktoré chcú odovzdať svoje posolstvo.
Vývoj osobní značky
Presúvame sa do éry, kedy sa zákazníci viac zaujímajú o nákupy od podnikov, ku ktorým majú osobný vzťah než o tie, ktoré sa správajú obchodne. Z tohto dôvodu vidíme, ako sa firmy uvoľňujú a ako konajú so svojimi zákazníkmi. To platí najmä pre platformy sociálnych médií, pričom veľa značiek začína neformálne pristupovať ku konverzácii so svojimi zákazníkmi.
TikTok – Sociálna sieť roka 2021
TikTok patrí k najnovšej aplikácii pre sociálne médiá, ktoré neočakávane zaútočila na internet. Bola založená v roku 2016 exkluzívne pre Čínu, ale na globálny trh sa až dostala roku 2018 s predošlým názvom Musical.ly.
Odvtedy aplikácie zaznamenala masový nárast užívateľov blížiace sa k 2 miliardám stiahnutie a každý deň sa pozrie viac ako 1 miliarda videí. Ak si prajete zaujať mladšiu generáciu, tak túto aplikáciu nemôžete ignorovať. Nenájdete tu len teenagerov, kedy 60% užívateľov je pod 24 rokov, ale aj zvyšných 40% dospelých užívateľov, na ktoré by ste sa mali nevyhnutne zamerať.
Úspech TikToku tkvie v tom, že sa chytil príťažlivosti krátkych, ľahko stráviteľných videí a umožňuje ich zdieľať na prakticky všetkých platformách. Tie môžu byť komediálny, vzdelávacie, inštruktážne či spadajúce do ďalších z mnohých kategórií, pričom celebrity ako Gordon Ramsey, ich využíva na zdieľanie receptov, či komediálnych videí.
Čo by mali firmy robiť v roku 2022?
Rovnako ako v roku 2021, sa v roku 2022 môže stať čokoľvek. Jedna vec je ale istá, svet sociálnych médií sa bude aj naďalej pohybovať rýchlym tempom. Aké kroky by teda mala firma podniknúť, aby plne využila silu týchto platforiem? Našou prvou odpoveďou bude zjavne to, že ak nemáte žiadny druh prítomnosti v sociálnych médiách, musíte ho získať, čo najskôr.
Prvá vec, ktorú budete chcieť vybrať, je platforma sociálnych médií, ktorá najlepšie vyhovuje vášmu typu podnikania. Ak ste napríklad značka, ktorá sa viac zameriava na dospievajúce publikum a temperamentná osobnosť, TikTok by bol dobrým ťahom, ak ste však B2B značkou, potom LinkedIn bude oveľa lepší krok. Sociálna sieť je pre každého, tak si urobte čas!
Ak sa vám nedarí rozhodnúť, pozrite sa okolo seba na účty sociálnych médií vašich konkurentov. Nepremýšľajte o tom ako o kopírovanie, ale ako o inšpiráciu, o nápade, ako ich metódam venovať vlastnú pozornosť.
A mimo sociálne médiá, ak ste kamenným obchodom, je v dnešnej dobe zriadenia internetového obchodu skvelou príležitosťou. Takýto internetový obchod vytvorený priamo pre vás na mieru môže zvýšiť vaše príjmy.
Štatistiky sociálnych médií na platformu
Než to tu ukončíme, pozrite sa na niekoľko zaujímavých štatistík našich obľúbených médií, ktoré vám môžu pomôcť sa rozhodnúť, s akou platformou by ste mali začať.
Zdroj:
Statista – The Statistics Portal for Market Data, Market Research and Market Studies
Access the world’s most insightful consumer data
Which Social Media Platform is Best for Marketing a Business? | Campaign Monitor