Áno, Facebook stále v tomto pomyselnom rebríčku tróni medzi sockami, až ďaleko za ním sú iné sociálne siete. Ak sa pýtate, aký portál je na prvom mieste v návštevnosti v drvivej väčšine krajín, tak vedzte, že je to samotný big Google. Možno pre niekoho prekvapením rebríčka je pozícia obrázkových sociálnych sietí. Takže ak máte možnosť pravidelne komunikovať vizuál svojich produktov, tak alternatívou Twiteru je pre vás Pinterset a Instagram. Ak máte pokrokové HR oddelenie určite je pre vás vhodné vytvoriť firemný profil na Linkedine, ktorý môžu sledovať vaši potenciálni budúci zamestnanci.

Umiestnenie globálnych sociálnych sietí v návštevnosti portálov vo vybraných krajinách (september 2014)

Sociálne siete v rebríčku návštevnosti webov

Sociálne siete v rebríčku návštevnosti webov

Facebook, Twitter a iné sociálne siete už pozná takmer každý, ale čo ostatné? Qzone je lídrom medzi sociálnymi sieťami v Číne a okolitých krajinách so silnou čínskou komunitou. Podobný teritoriálny záber má aj Weibo. VKontakt má svojich užívateľov hlavne v rusko-jazyčných krajinách. Cloob je zasa lídrom v Iráne, Odnoklassniki má svoj prím v regióne Uzbekistanu, Kyrgizstanu a čiastočne v priľahlých krajinách. Tieto vyššie a v grafe nižšie spomenuté sociálne siete sa dostali svojou návštevnosťou medzi TOP 100 webov na svete, avšak v rámci krajín existujú aj ďalšie sociálne siete, ktoré v danej krajine hrajú medzi užívateľmi prvé husle. V takom Lotyšsku je to Draugiem a na Slovensku pred pár rokmi to bol bájny Pokec.

Vývoj umiestnenia sociálnych sieti medzi najnavštevovanejšími portálmi sveta v roku 2014

Vývoj sociálnych sieti v rebríčku návštevnosti webov

Vývoj sociálnych sieti v rebríčku návštevnosti webov

Zdroj dát: Alexa

Rada na záver:

Ak uvažujete o komunikácii v sociálnych sieťach na iných trhoch alebo globálne, skontaktujte sa s nami a dohodnite si s nami brief s kávou. Radi vám prezradíme oveľa viac o sociálnych sieťach v jednotlivých krajinách a spolu určíme tie vhodné pre váš biznis.

Chcem
Print Friendly