Nastavte svoju marketingovú stratégiu na sociálnych sieťach už na začiatku správne! Než sa pustíte do svojej stratégie sociálnych médií pre svoju firmu, je dôležité mať prehľad o tom, ako ľudia využívajú sociálne médiá. S ohľadom na ich rastúcu obľubu je rozumné sústrediť sa na platformy, kde nájdete väčšinu svojej cieľovej skupiny. Myslite na to, že svetové údaje nemusia zodpovedať realite v stredoeurópskom priestore. Určite vám však čo to prezradia o trendoch, ktoré sa väčšinou časom dostanú aj k nám.
Pozrime si spoločne aktuálne štatistiky, kde môžeme vidieť, že Facebook je stále takmer neohrozený kráľ s 3,03 miliardami aktívnych používateľov v roku 2023. To je takmer dve tretiny zo všetkých 4,89 miliardy používateľov sociálnych médií po celom svete, ktorí sa pravidelne pripájajú na Facebook. A to nie je všetko! Čísla hovoria samy za seba. Facebook je aj miestom, kde ľudia strávia najviac času. Globálni používatelia Androidu tam priemerne zotrvajú takmer 19 hodín mesačne. Čo však je aj azda dôležitejšie ako súčasný stav, je vývoj a ten si bez naších slov môžete pozrieť prehľadne nižšie.
Náš graf a rebríček v jednom je vytvorený na základe údajov o počte mesačných aktívnych používateľov tzv. MAU
Buďte selektívni vo svojej prítomnosti na sociálnych sieťach. Nemusíte byť všade. Takže bez ohľadu na veľkosť vašej firmy alebo fanúšikovskej základné zvážte, či je cieľové publikum vašej značky na týchto platformách aktívne. Je lepšie vybrať si dve až tri platformy a robiť ich dobre, než vytvárať obsah pre množstvo iných s podtitulom: len aby sme tam boli.