Zdieľaj
Vedeli ste, že:
- Segment potravín v ecommerce mal v roku 2016 najvyšší % nárast zo všetkých hlavných segmentov.
- Pri live streamoch pribúda 10 x viac reakcií fanúšikov ako pri bežných video reklamách.
- 79% Nemcov aspoň raz mesačne nakúpi online.
- Onedlho v Canvase pribudne podpora 360° video formátu.
Zmeny v Canvase
A je ich hneď niekoľko a pomerne podstatných. Z Canvasu sa stáva dôležitý formát v stratégiách na získanie trafficu, s ktorým sa dá pracovať naprieč nákupným procesom.
- Nová možnosť optimalizácie na Brand Awareness, to sú tie dvere do stratégií pracujúcich so širším trafficom.
- Adresnejšia analytika v Canvase umožňujúca odsledovať výkonnosť jednotlivých častí celého formátu.
- Možnosť vytvorenia vlastného publika (Custom Audience) z tých užívateľov reagujúcich na Canvas. Takéto CA nám umožňujú možnosti pracovania s publikom aj v ďalších fázach nákupného procesu.
Pokročilejší retergating na Facebooku.
Facebook neustále prichádza s novými formátmi reklám o ktorých sme písali minule. Teraz však vylepšil možnosti cielenia. Princíp remarketingu ako takého snáď pozná každý. Facebook prišiel nedávno s celým radom lepších cielení cez Engagement Custom Audience (to sú užívatelia, ktorí prišli do rôznej interakcie s firemným profilom a jeho obsahom na FB). Dokážete teda cieliť na ľudí, ktorí
- Otvorili váš Canvas.
- Videli vaše video – môžete si určiť aj časovú hranicu vzhliadnutia videa ako: 3s, 10s, 25%, 50%, 75%, a 95%, prípadne aj ich vzájomné kombinácie pri viacerých videách.
- Interagovali s vašou reklamou.
- Interagovali s vaším obsahom na FB a to od návštevy fanpage, cez ľudí, ktorí poslali page správu až po tých, ktorí klikli na výzvu k akcii na vašej page.
Publiká sú na to, aby sa publikovali. Aspoň teda v reklamách. Takéto segmentovanie publík otvára obrovské možnosti nastavenia stratégií a konceptov naprieč marketingovým ekosystémom. Je žiaduce prispôsobovať reklamné posolstvo ľuďom. Inú váhu ma ten užívateľ, ktorý videl 25% videa a ten, ktorý ho videl celé.
Nový FB reklamný cieľ – Dosah
Opäť niečo, čo pomôže výrazne v štarte stratégiám postavených na zisk poriadneho, a pritom čo najrelevantnejšieho trafficu. V nastaveniach je prioritné hlavne nastavenie cappingu, t.j. obmedzenie zobrazovania reklám pre jedného užívateľa. Medzi dostupné formáty pri tomto optimalizačnom cieli patria: Link, Carosuel, Canvas, Video a Foto.
Videonovinky
Najprv tá reklamná časť, a teda pri nastavovaní video kampane pribudla nová možnosť umiestnenia tzv. in-stream, ktorý poznáme aj z YouTube. Umiestnenie videoreklamy môže byť vo videách s min. 20 s. vzhliadnutím. Dĺžka reklamy bude max 15 sek.
Druhá, funkcionálna časť noviniek obsahuje možnosti ako:
- naplánovať živý stream.
- pridať novú rolu správcu page, ktorého oprávňujeme streamovať, a to rola Live Contributor.
- vytvorenie trvalého odkazu na stream a akúsi knižnicu streamov na page.
Pozri mapku live streamov vo svete.
Jednou vetou:
- K 360° videám vďaka ambisionickému mikrofónu vieme pridať aj priestorový zvuk.
- Formát Lead Ads je dostupný aj na instagrame.
- IF funkcia AdWords je dostupná pre všetkých.
- Možnosť dynamických reklám cez tzv. Looklike publiká.
- Možnosť úpravy klasických textových reklám v AdWords k 31.1.17 skončila a od tohto dátumu sa budú môcť upravovať iba rozšírené verzie o ktorých sme písali ešte v minulom roku.