Zdieľaj

Buzz marketing v doslovnom preklade marketing šumu. Táto marketingová stratégia je stará klasika, no v dnešnej dobe, vďaka sociálnym sieťam, má oveľa väčší dosah a preto prináša viac výhod než kedykoľvek predtým. Je preto dôležité pochopiť, ako buzz marketing funguje, aby ste zvýšili vernosť zákazníkov k vašej značke a propagovať svoje produkty alebo služby. Nižšie vysvetlíme všetko, čo potrebuješ vedieť, takže čítajte pozorne.

Čo je buzz marketing

Buzz marketing je technika virálneho marketingu, ktorá pozostáva z vytvárania obsahu, ktorý využíva potenciál produktu alebo kampane na šírenie prostredníctvom platforiem sociálnych médií ústnym podaním. To znamená, že tento typ marketingu sa snaží vytvoriť konverzáciu okolo produktu, začínajúc v prostredí spotrebiteľa a potom sa rozrastá do väčšieho rozsahu na sociálnych médiách . Tým, že spoločnosti prinútia spotrebiteľov hovoriť o svojich produktoch a službách, rozšíria dosah svojej ponuky prostredníctvom zvýšenia návštevnosti a poznateľnosti, čo vedie prirodzene k zvýšeniu predaja.

Rozdiely a podobnosti medzi buzz marketingom a word-of-mouth marketingom

Buzz marketing sa kvôli podobnosti často zamieňa s word of mouth marketingom. Preto predtým, ako budeme pokračovať v rozprávaní o buzz marketingu, je nevyhnutné vysvetliť rozdiely medzi oboma stratégiami:

  • Buzz marketing je založený na generovaní obsahu na dosiahnutie virality správy prostredníctvom všetkých kanálov sociálnych médií, aby tento obsah konzumovalo a zdieľalo čo najviac ľudí.
  • Word-of-mouth alebo WOM (word-of-mouth) marketing je založený na sérii akcií, ktorých cieľom je vybudovať povedomie o značke prostredníctvom odporúčaní, pretože tieto majú obrovský vplyv na rozhodovanie spotrebiteľov o nákupe. Jeho cieľom je, aby sa dvaja alebo viacerí zákazníci podelili o odporúčania a odtiaľ dochádza k reťazovej reakcii odporúčaní.

Buzz marketing je postavený na 4 pilieroch:

ZvedavosťSme ľudské bytosti, keď nás nejaká téma zaujíma, vždy chceme vedieť viac. Preto obsah, ktorý je vytvorený, musí vzbudzovať v používateľovi zvedavosť. DôveraJe nevyhnutná pre zdieľanie obsahu buzz marketingu, pretože ľudia majú tendenciu zdieľať správy s ľuďmi, ktorým dôverujeme, ak k nám prichádzajú od niekoho, komu tiež dôverujeme. ObsahHovoríme o správe, ktorá musí byť dostatočne zaujímavá, aby ju používateľ chcel nielen konzumovať, ale aj zdieľať. VirálnosťObsah musí byť nielen zaujímavý, ale aj ľahko zdieľateľný, teda virálny sám o sebe, bez aktívneho zásahu značky, ktorá ho tvorí.

4 Fázy buzz marketingu:

S ohľadom na piliere buzz marketingu je čas prejsť a pozrieť sa, aké sú 4 fázy buzz marketingu: teaser, odhalenie, explózia a analýza. Poďme ich objaviť jeden po druhom:

  1. Upútavka

Toto je najdôležitejšia fáza a základ stratégie buzz marketingu, pretože to bude tá, ktorá zanechá vaše cieľové publikum závislé na myšlienke . Majte na pamäti, že v tomto bode vaša značka alebo nápad nebudú úplne odhalené, takže musíte upútať pozornosť publika a vyvolať čo najväčší záujem a zvedavosť . Týmto spôsobom bude obsah šíriť aj samotný používateľ, pretože bude chcieť, aby rovnakú zvedavosť zažili aj iní ľudia. Týmto spôsobom sa správa rozšíri. Samozrejme, aby to fungovalo, vaša komunikačná stratégia musí byť veľmi dobre zameraná na vašu cieľovú skupinu, pretože v opačnom prípade neupúta pozornosť potenciálnych klientov, ale iného typu publika, ktoré vaša správa nebude zaujímať.

  1. Zjavenie

Táto fáza bude tá, v ktorej konečne odhalíte produkt alebo službu, ktorú chcete propagovať. Aby ste mohli úspešne vykonať túto fázu, je dôležité, aby ste implementovali správnu distribučnú stratégiu pre toto odhalenie, ktorá vám umožní kontrolovať, ako pokryjete dopyt vytvorený po odhalení. Napríklad, ak ide o produkt, táto fáza musí byť podporená pripravenou distribúciou pre túto fázu, aby ste sa vyhli tomu, že nebude možné uspokojiť dopyt, ktorý odhalenie generuje. Úspech tejto fázy zverejňovania je hlboko spojený s tým, či predchádzajúca fáza mala merateľný vplyv na vašu cieľovú skupinu.

  1. Výbuch

Toto je de facto posledná fáza buzz marketingu, v ktorej bude úroveň virality vašej kampane hrať kľúčovú úlohu. Tu vystavíte produkty a služby, ktoré propagujete celému svetu. Z tohto dôvodu je nevyhnutné spoliehať sa na všetky možné médiá, ktoré vyhovujú vašej stratégii, aby bol dosah väčší, a vykonávať intenzívnu prácu na určovaní polohy, pretože google vyhľadávanie bude hlavným zdrojom konverzií.

  1. Analýza výsledkov

Posledným krokom buzz marketingu je ako vždy meranie výsledkov stratégie za účelom ich analýzy a zlepšenia. Budete tak vedieť, koho ste oslovili, v ktorých regiónoch a mestách vás poznajú najlepšie, kde a kedy bola správa prijatá. Majte však na pamäti, že ústny efekt sa veľmi ťažko meria, takže KPI, ktoré budete používať, budete musieť vyberať veľmi opatrne.

Typy stratégií pre buzz marketingové kampane

Teraz, keď už viete, ako fungujú marketingové kampane, pozrime sa na stratégie, ktoré môžu tieto kampane dodržiavať:

Inšpiratívny buzz 

Hovoríme o kampaniach, ktoré sa točia okolo príbehov, ktoré inšpirujú alebo motivujú, a ktoré vďaka míľniku, ktorý predstavujú, verejnosť ľahko zdieľa.

Humorný buzz

Toto je typ buzz marketingovej kampane, ktorá nie je nevyhnutne o produkte, ale stačí na to, aby verejnosť hovorila o značke, pretože vás rozosmeje a je sympatická. Jeho zbraňou je preto humor.

Kontroverzný buzz

Komunikačná stratégia tohto typu buzz marketingovej kampane je najcitlivejšia, pretože sa môže obrátiť proti značke. Ak to však funguje, funguje to veľmi dobre. Je to vzorec, ktorý slúži na vytváranie konverzácie a ešte viac na diskusiu na tému. Samozrejme, buďte veľmi opatrní, aby ste nikoho neurazili kvôli jeho identite alebo morálke.

Nahnevaný buzz 

Ďalším spôsobom, ako vyvolať diskusiu, je vyvolať pobúrenie medzi verejnosťou. Ale buď opatrný! Hovoríme o relatívnom rozhorčení, ktoré nie je spôsobené krivdou. Príkladom poburujúceho rozruchu môže byť kampaň Will You Blend? od BlendTec, ktorý ukázal, ako muž vkladá rôzne cenné predmety (zberateľské akčné figúrky, Amazon Echo, iPhone) do mixéra, aby ich zničil.

Tajný buzz

Nič nefunguje lepšie na generovanie buzzu ako použitie tajomstva. Aby to bolo možné, obsah musí naznačovať nejaké exkluzívne informácie, ale bez toho, aby bol ich obsah odhalený až do konca.

Buzz marketing je veľmi účinná marketingová stratégia so širokými možnosťami využitia. tak to svojich plánoch do budúcna využite!