Zdieľaj
Experiental marketing
Domov / Marketingový slovník / Experiental marketing
Experiential marketing, alebo marketing založený na zážitku, je inovatívna stratégia, ktorá sa výrazne líši od tradičných foriem reklamy a propagácie. Jeho hlavným cieľom nie je len predstavenie produktov alebo služieb, ale skôr vytvorenie hlbokého, emocionálneho pripojenia medzi značkou a spotrebiteľmi prostredníctvom interaktívnych a zapamätateľných zážitkov. V základnej podstate sa snaží nie len zaujať, ale aj zasiahnuť zmysly, emócie a pamäť spotrebiteľov.
Experiential marketing ponúka spotrebiteľom jedinečnú príležitosť prežiť značku. To môže zahŕňať organizáciu špeciálnych eventov alebo aktivít, ako sú pop-up obchody, festivaly, flash moby alebo exkluzívne podujatia, kde si zákazníci môžu vyskúšať produkty alebo služby priamo a interaktívne. Tieto zážitky sa zvyčajne koncipujú tak, aby boli zapamätateľné a vyvolávali pozitívne emócie, čo vedie k posilneniu povedomia o značke a budovaniu lojality zákazníkov.
Ďalšou formou experiential marketingu sú produktové demonštrácie, ktoré umožňujú zákazníkom priamo skúšať alebo vyskúšať produkty v reálnom prostredí. Tento prístup poskytuje spotrebiteľom príležitosť získať hmatateľnú skúsenosť s produktom a posilniť svoje presvedčenie o jeho hodnote a kvalite.
V súčasnej dobe získava na popularite aj využitie virtuálnej reality (VR) a rozšírenej reality (AR) ako prostriedku pre experiential marketing. Tieto technológie umožňujú zákazníkom interagovať s produktmi alebo značkou vo virtuálnom alebo rozšírenom svete, čím sa otvárajú nové možnosti pre tvorbu neuveriteľných a zaujímavých zážitkov.