Marketingový slovník

0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

#0-9

  • K 4P (Produkt, Cena, Miesto, Propagácia) pribúdajú ďalšie tri: Ľudia (People), Procesy(Processes), Fyzické dôkazy (Physical evidence). Táto rozšírená sada poskytuje ...

  • Model Porterových 5 síl umožňuje podnikom lepšie porozumieť dynamike trhu, na ktorom pôsobia, a identifikovať stratégie na zlepšenie svojej pozície. ...

  • Tento model zákazníckeho rozhodovacieho procesu ponúka ucelený pohľad na cestu zákazníka od identifikácie potreby až po správanie sa po kúpe, ...

  • Marketingový mix, často označovaný ako 4P, je základným konceptom v marketingu, ktorý zahŕňa štyri hlavné zložky: Produkt, Cena, Miesto a ...

  • Vzdelávanie (Education), Zábava (Entertainment), Zapojenie (Engagement), Empatia (Empathy). Tento rámec navrhuje štyri spôsoby, ako značky môžu vytvárať obsah pre sociálne ...

  • Marketingový model 4C je zákaznícky orientovaný rámec, ktorý posúva tradičný pohľad na marketingový mix (4P) na koncepty zamerané na potreby ...

  • Tento termín sa vzťahuje na štandardný odpoveďový kód HTTP, ktorý informuje užívateľov internetu, že požadovaná stránka sa na serveri nedá ...

  • Objem, Rýchlosť, Rozmanitosť. Tento model sa používa na opis veľkých objemov dát, ktoré firmy analyzujú pre lepšie porozumenie trhu a ...

  • Integrovaná marketingová stratégia, ktorá sa snaží osloviť zákazníkov cez všetky možné kontaktné body alebo kanály komunikácie, čím zabezpečuje konzistentnú správu ...

  • Prístup zameraný na personalizáciu interakcií s jednotlivými zákazníkmi na základe ich špecifických potrieb a predchádzajúceho správania, s cieľom zvýšiť spokojnosť ...

#A

  • Používanie softvéru a technológií na automatizáciu opakujúcich sa marketingových úloh a procesov predstavuje kľúčový nástroj pre moderné marketingové stratégie, ktorého ...

  • Odkazuje na proces identifikovania a hodnotenia prínosu každého marketingového kanálu alebo dotykového bodu v ceste zákazníka, ktorý prispieva k finálnej ...

  • Je strategický plánovací nástroj používaný na identifikáciu silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb podniku alebo projektu. Táto analýza pomáha ...

  • Je procesom získavania a analýzy informácií o konkurentoch, ich produktoch, cenách, marketingových stratégiách a trhovom postavení, čo umožňuje firmám identifikovať ...

  • Známy tiež ako marketing zo zálohy, je stratégia, pri ktorej sa značka pokúsi spojiť so veľkým podujatím alebo témou bez ...

  • V marketingu algoritmus často odkazuje na komplexné výpočtové procesy, ktoré používajú napríklad vyhľadávače alebo sociálne médiá na zoradenie a zobrazenie ...

  • Model AIDA opisuje štyri kroky (Pozornosť, Záujem, Želanie, Akcia), ktorými musí potenciálny zákazník prejsť od prvého stretnutia so značkou až ...

  • Affiliate marketing predstavuje symbiotický vzťah medzi podnikmi a affiliate partnermi, kde obidve strany profitujú z úspechu marketingových kampaní. Tento výkonnostne ...

  • Je metóda porovnávania dvoch verzií webstránky alebo marketingového materiálu s cieľom zistiť, ktorá z nich je efektívnejšia v dosahovaní stanovených ...

  • Modely pripisovania (atribúcie) k zdrojom, je proces priraďovania kreditu rôznym marketingovým kanálom alebo bodom kontaktu, ktoré prispeli ku konverzii ...

#B

  • Alebo portréty ideálneho zákazníka, sú semi-fiktívne zastúpenia vašej ideálnej cieľovej skupiny založené na reálnych dátach a dôkladnom výskume. Tieto persony ...

  • Strategický proces vytvárania a rozvíjania súboru charakteristík, hodnôt a vizuálnych prvkov, ktoré vašu značku odlišujú od konkurencie a vytvárajú s ...

  • Znamená zapojenie značky do sociálnych, environmentálnych alebo politických otázok s cieľom ukázať jej hodnoty a prispieť k pozitívnej zmene. Tento ...

  • Proces tvorby a publikovania príspevkov na blog, čo je typ webovej stránky alebo online platformy, ktorá pravidelne poskytuje aktualizovaný obsah, ...

  • Je technika online reklamy, ktorá využíva zber a analýzu dát o online správaní používateľov (ako sú stránky, ktoré navštívili, vyhľadávané ...

  • Sú jednou z najstarších foriem digitálnej reklamy. Ide o grafické displeje, ktoré sa objavujú na webových stránkach vo forme obdĺžnikov ...

  • B2C marketing, teda marketing zameraný priamo na koncového spotrebiteľa, predstavuje dynamickú oblasť marketingu, kde hlavným cieľom je stimulovať záujem, nákup ...

  • B2B marketing, alebo marketing zameraný na obchodovanie medzi firmami, predstavuje špecifický segment marketingu, kde hlavnými aktérmi sú firmy a organizácie, ...

  • Buzz marketing je technika virálneho marketingu zameraná na maximalizáciu organického potenciálu kampane alebo produktu. Tieto stratégie môžu podnietiť konverzácie medzi ...

  • B2B marketing znamená business-to-business marketing. Je to akákoľvek marketingová stratégia alebo obsah, ktorý používa firma na zacielenie a predaj inéj ...

#C

  • Alebo cena za kliknutie, je metóda účtovania v online reklame, pri ktorej platí inzerent za každé kliknutie na jeho reklamu. ...

  • Predstavuje konkrétny segment trhu, na ktorý sa značka alebo firma zameriava so svojimi produktmi, službami alebo marketingovými kampaňmi. Ide o ...

  • Obsahový alebo content marketing je strategický marketingový prístup zameraný na vytváranie a distribúciu hodnotného, ​​relevantného a konzistentného obsahu s cieľom ...

  • Copywriting je proces písania presvedčivých marketingových a propagačných materiálov , ktoré motivujú ľudí k nejakej forme akcie, ako je nákup, ...

#D

#E

  • E-mailový marketing je forma digitálneho marketingu , ktorý využíva e-mail na spojenie s potenciálnymi zákazníkmi, zvýšenie povedomia o značke, budovanie ...

  • Employer branding je proces riadenia a ovplyvňovania vašej reputácie ako zamestnávateľa medzi uchádzačmi o zamestnanie, zamestnancami a kľúčovými zainteresovanými stranami. ...

#F

#G

#H

  • Cieľom HR marketingu je vytvoriť silný a pozitívny zážitok kandidáta . Dosahuje sa to kombináciou obsahu špecifického pre cieľovú skupinu ...

#I

  • Inbound marketing je metóda digitálneho marketingu, ktorá vám pomáha prilákať zákazníkov do vášho podnikania vytváraním užitočného obsahu a skúseností, ktoré ...

#J

#K

#L

  • Miestne SEO je proces optimalizácie vašej online prítomnosti na zvýšenie miestnej návštevnosti, viditeľnosti a povedomia o značke. Bežné lokálne taktiky ...

  • Cieľom lead marketingu je premeniť potenciálnych zákazníkov na zákazníkov a výraz „lead“ označuje kvalifikovaný kontakt potenciálneho zákazníka. Lead marketing má ...

#M

  • Marketingový mix zahŕňa viacero oblastí zamerania ako súčasť komplexného marketingového plánu . Tento termín často odkazuje na bežnú klasifikáciu, ktorá ...

  • Marketingová stratégia sa vzťahuje na celkový plán podniku na uľahčenie nákupu a predaja jeho produktov alebo služieb. Marketingová stratégia určuje, ...

  • Marketingový audit je systematické hodnotenie všetkých marketingových prvkov a praktík podniku. Pomocou marketingového auditu môžete zistiť, aké efektívne je vaše ...

#N

  • Neuromarketing sa venuje meraniu fyziologických a nervových signálov na získanie prehľadu o motiváciách, preferenciách a rozhodnutiach zákazníkov, čo môže pomôcť ...

  • Natívna reklama je forma platenej reklamy, v ktorej reklamy zodpovedajú vzhľadu, dojmu a funkcii mediálneho formátu, v ktorom sa zobrazujú. ...

#O

#P

  • PPC je skratka pre pay-per-click , model digitálnej reklamy , kde inzerent platí poplatok za každé kliknutie na jednu z ...

#Q

#R

#S

  • SEO je skratka pre „optimalizáciu pre vyhľadávače“. Zjednodušene povedané, SEO znamená proces zlepšovania vašej webovej stránky s cieľom zvýšiť jej ...

#T

  • Ide o strategický prístup k tvorbe webovej stránky zaháňajúci najmä analýzu kľúčových slov, tvorbu wireframe, webdizajn, copywriting, SEO a analytiku. ...

#U

#V

#W

  • WordPress je open source systém na správu obsahu (CMS) napísaný v jazyku PHP a využívajúci MySQL alebo MariaDB. Vytvorili ho ...

#X

  • XML feed je typ dátového kanála alebo streamu, ktorý umožňuje zdieľanie štruktúrovaných údajov medzi rôznymi systémami a aplikáciami pomocou jazyka ...

#Y

  • Yahoo! je americká internetová spoločnosť, ktorú v roku 1994 založili Jerry Yang a David Filo. Z pôvodne katalógu webových stránok ...

  • YouTube je platforma na zdieľanie videí, kde môžu používatelia nahrávať, sledovať, komentovať a zdieľať videá. Od svojho vzniku v roku ...

#Z

  • Zoom je populárna platforma na videokonferencie, online stretnutia, chat a mobilnú spoluprácu, ktorá sa stala obzvlášť populárnou počas pandémie COVID-19 ...

  • Zelený marketing, známy aj ako environmentálny marketing, je marketingový prístup zameraný na podporu environmentálnych a udržateľných prínosov výrobkov, služieb alebo ...