Domov / Marketingový slovník / Hyperlocal marketing
Hyperlocal marketing je stratégia zameraná na veľmi konkrétnu geografickú oblasť alebo komunitu, čo znamená, že sa sústredí na lokálne územia alebo miestnych spotrebiteľov. Tento prístup sa často opiera o technológie ako je geotargeting, ktoré umožňujú presné určenie polohy jednotlivých používateľov a cielenie reklám alebo obsahu na základe ich umiestnenia.
Cieľom hyperlocal marketingu je dosiahnuť vysokú relevanciu a osobnú angažovanosť u miestnych spotrebiteľov tým, že im poskytuje obsah, produkty alebo služby, ktoré sú priamo relevantné pre ich konkrétne miesto alebo komunitu. To môže zahŕňať odporúčania na miestne podniky, akcie a udalosti, alebo dokonca ponuky a zľavy v blízkych obchodoch.
Výhody hyperlocal marketingu sú jasné – poskytuje možnosť presne cieliť potenciálnych zákazníkov, čo zvyšuje účinnosť reklamných kampaní a znižuje straty z nezameraných reklám. Navyše, pre miestnych spotrebiteľov to môže znamenať lepšiu skúsenosť, keďže dostávajú obsah a ponuky, ktoré sú priamo relevantné pre ich každodenný život a potreby. Hyperlocal marketing tak môže viesť k zvýšenej lojalite k značkám a podnikom, ktoré sa starajú o ich miestne komunity.