Zdieľaj

Nofollow link

Domov / Marketingový slovník / Nofollow link

Nofollow link, označovaný tiež ako nofollow odkaz, je HTML atribút používaný na webových stránkach na označenie hyperlinkov, ktoré by nemali byť sledované vyhľadávacími robotmi. Tento atribút (rel="nofollow") sa pridáva do značky odkazu, čím sa dáva najavo vyhľadávačom, že by nemali prenášať žiadnu „linkovú šťavu“ (PageRank) na cieľovú stránku.

Kde sa využíva:

Nofollow odkazy sa bežne používajú na fórach, blogoch a iných online platformách, kde používatelia môžu pridávať komentáre alebo obsah. Tým sa zabraňuje možnému zneužitiu prostredia pre budovanie nepríslušných alebo spamových backlinkov. Sú tiež užitočné v prípadoch, kde sa webmaster rozhodne odkázať na stránku, ale nechce, aby to bolo interpretované ako hlas za dôveryhodnosť danej stránky. Napríklad, redakcie novín môžu použiť nofollow odkazy pri zmienke o stránkach, ktorých obsah by nemali explicitne podporovať.

Nofollow atribút pomáha udržiavať kvalitu odkazov a zdravú štruktúru odkazov na webe, čím prispieva k presnejšiemu hodnoteniu a kategorizácii webových stránok vyhľadávačmi.