Vedeli ste, že:

  • Pápež František má svoje Instagram konto @franciscus od 19. marca a za prvých 12 hodín získal 1,5 mil. followerov, čo je celosvetový rekord.
  • Klientom, ktorí majú možnosť zmeniť statický remarketing na dynamický, sa z zdvojnásobili konverzné pomery.
  • 38% kupujúcich si najradšej prezerá tovar online a následne ho kúpi v obchode.

Nové Facebook reakcie sa nepoužívajú
Nové Facebook ikony hneď po zavedení síce dali okamžite do pozoru tisíce Social managerov po celom svete, ale ako rýchlo sa o nich začalo písať, tak sa aj prestalo. Nepoužívajú sa, aspoň teda zatiaľ. Na nami spravovaných fanpage v mesiaci marec tvorili like až 91,1%. Facebook však sľubuje, že aj na základe nich bude užívateľom zobrazovať obsah.

reakcie

Maily a LinkedIn
Od začiatku marca si môžete vytvoriť publikum na LinkedIne z mailových kontaktov a cielene ho zasahovať reklamou aj cez InMail. LinkedIn po neimportovaní vašej databázy spáruje maily s existujúcimi profilmi na sieti a vytvorí spomínané inzertné publikum.

Automatická odpoveď na Facebooku
Facebook pred pár dňami prišiel so zaujímavým toolom, ktorý pomôže hlavne chat adminom fanpage na Facebooku. Po prekliku cez nastavenie na paneli nástrojov a správy sa dostanete k oknu na tvorbu okamžitej odpovede pre tých užívateľov, ktorí vám na fanpage zanechali správu. Tvorba takéhoto 250 znakového textu môže byť v celku problém. Myslite na to, že túto správu dostane užívateľ prakticky okamžite a s tým súvisí aj rozmanitosť užívateľských reakcií na ňu. Každopádne za vyskúšanie stojí, pokojne sa môžete inšpirovať naším textom nižšie. O ďalšom novom nástroji pre adminov sme písali aj tu.

automaticka facebokova sprava

Google zrušil pravý inzertný stĺpec
Vo februári Google zrušil zobrazovanie reklám v pravom stĺpci vyhľadávania. Viedla ho k tomu budúcnosť vyhľadávania, ktorá je na mobile (test webu na zobrazenie v mobile). Tiež nízke CTR pravého stĺpca a v nemalom rade aj tlak na kvalitu reklám inzerentov. Na druhej strane sa zväčšil inzertný priestor v hlavom priestore. Pri najkonkurenčnejších výrazoch sa pomer medzi organickými výsledkami a platenými dostal na 6:4 v prospech organického. Je otázkou času, kedy platené výsledky zaberú väčší priestor ako organické. Tempo znižovania rozdielu bude záležať od dvoch faktorov, a to výšky inzertných príjmov Google a kvality reklám.

google zrušil pravý stlpec

Prepínanie účtov na Instagrame
Instagram konečne vytvoril možnosť prepínať si jednotlivé spravované účty. Pre Social Managerov je to doslova vykúpenie z neustáleho odhlasovania a prihlasovania sa medzi jednotlivými účtami. Stačí si aktualizovať svoju Instagram appku na verziu 7.15 a vyššiu. Prepínanie je jednoduché: stačí kliknúť na svoje meno a objaví sa ponuka už prepojených účtov s možnosťou prepojiť nový. Začiatok inzercie na instagrame.

instagram prepinanie medzi uctami

instagram prepinanie medzi uctami

Facebook videoprofilovky
Sú už dostupné takmer pre všetkých. Stačí aktualizovať svoju mobilnú appku, prejsť do svojho profilu a kliknúť na profilovú fotku. Objaví sa možnosť vytvorenia takejto videoprofilovky alebo jej nahratia. Video má 7 sekúnd a obsahuje aj zvukovú stopu. Tá sa síce neprehráva pri príspevkoch automaticky, ale po kliknutí na ňu už áno. Zaujímavá možnosť ako oživiť svoj osobný profil. Tobôž, keď vás živí.

Čo sa šušká:

  • Reklama bude aj na Messengeri a nie je to prvý apríl, aj keď už je dávno po ňom.
  • Live stream bude na osobných profiloch pre každého.
  • Na Instagrame si budeme môcť zdieľať aj 60 s. videá, ale zatiaľ je táto možnosť len pre influencerov.
Rada na záver:

Sledujeme aktuality a trendy z online marketingu a spolu s vami vieme posúdiť ich váhu a efektivitu, tak neváhajte a dohodnite si s nami kávu.

Chcem
Print Friendly