Zdieľaj
Takmer každé piate vyhľadávanie na internete má charakter lokálneho hľadania. A tento trend geo-lokalizačného vyhľadávania rastie. Hlavne niektoré služby sú takmer plne závislé od miestnych výsledkov vyhľadávania a tak je logické sa touto témou seriózne zaoberať. Priestor ako zákazníka svojím odkazom zaujať je o niečo širšia ako v minulosti. Dnes je podoba výsledkov v Google multimediálna. Okrem reklám sa zobrazujú obrázky, videá, mapové výsledky, príspevky z Google moja firma a samotné textové odkazy. Tam všade sa vieme dostať zvládnutým lokálnym SEOm.
A pre koho je vôbec lokálne SEO? Prakticky pre každého. Kľúčovou marketingovou aktivitou je však hlavne pre miestne služby. Obrovský priestor na zlepšenie na Slovensku majú aj veľké firmy so svojimi sieťami pobočiek. Veď skúste nájsť firemný web, ktorý svojim pobočkám venuje vlastnú podstránku.
Mať svoj odkaz na prvej strane vo forme mapového pinu, obrázku, videa alebo textového odkazu, a to všetko bez platenej PPC reklamy je pekná predstava. Aj keď pravdou je, že aj lokálne SEO má svoje nepriame náklady, a to na prácu s nim. Čo preto treba spraviť , aby tomu tak bolo? To, že základom je mať maximálne vyplnený Google My Business alebo firemný zápis na Google ste sa určite už dočítali. Čo ďalšie kľúčové veci:
Mobilná responzíva
Treba si uvedomiť, že väčšia časť lokálneho vyhľadávania sa odohráva na mobiloch. Často je to užívateľ, ktorý nie je statický a pohybuje sa. S tým súvisia aj jeho nároky na:
Prehľadnosť webu na mobiloch. Netreba zabúdať, že aj Google po prechode na nový hodnotiaci algoritmus berie zobrazenie na mobiloch ako dôležitejšie oproti desktopovému.
Rýchlosť by si bezpochyby zaslúžila svoj vlastný článok. Často podceňovaná vlastnosť webu. Skúste si svoj firemný web načítať cez inkognito okno niekde mimo väčších miest a možno budete prekvapený ako mu to dlho trvá. Až tak znechutený, že nebyť to váš pracne vybudovaný web, tak to už vzdáte. Práve to však robia vaši zákazníci a ak aj zostanú, rozhodne nebudú spokojní, a takto sa brand nebuduje. To je problém, lebo silný brand vám predáva najlepšie.
Použitie kľúčových slov
Veľmi účinným krokom ako vylepšiť lokálne SEO je zakomponovanie kľúčových slov do tituliek, metadescription, ale ja do obrázkov na webe, firemných zápisov či linkovaných anchor textov. Takéto kľúčové slovo by malo obsahovať selektívnu lokalitu, ktorá identifikuje miestnu pôsobnosť firmy.
Samotné kľúčové slová a ich dôležitosť v boji s vašou konkurenciou vám prezradí analýza kľúčových slov. Tá však má uplatnenie hlavne pri komplexnejších SEO aktivitách. Nateraz vám stačí, ak budete operovať so vzorcom: čo robíte + kde pôsobíte = kľúčové slovo. V implementácii tohto kľúčového slova však buďte prirodzený a nie robotizovaný. Ku kľúčovému slovu pristupujte skôr ako kľúčovej téme, ktorá v konečnej podobe môže mať viacero podôb:
- Tepovanie Nitra
- Tepovanie v Nitre
- Upratovacie služby v Nitre
- Tepovanie xyz v Nitre
Veľkosť vplyvu jednotlivých činností a signálov na pozíciu vo výsledkoch miestneho vyhľadávania.
Zdroj: moz.com-local search ranking factors
V odkaze zdroja môžete nájsť aktuálne čísla a aj váhu jednotlivých signálov, tentokrát nie na poradie, ale vôbec na zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania.
Zhoda zápisov
Pomerne častou chybou, ktorá ma prekvapivo veľký dosah na výsledky má nejednotnosť firemných zápisov na internete. Vaša firma je určite zapísaná v množstve zápisov (Google moja firma, katalógy, iné vyhľadávače a služby) naprieč internetom, z ktorých ďalšie preberajú vaše kontaktné údaje do ďalších zápisov. Takto sa z jedného nepresného zápisu časom môže stať x ďalších, ktoré sa nebudú zhodovať s údajmi na vašom webe v sekcii kontakty. Dbajte preto na identické zápisy údajov ako:
- Názov firmy
- Adresa
- Telefónne číslo
- Prípadne iné identifikačné a kontaktné údaje
Lokálny linkbuilding
Linkuilding ako taký je jedna z kľúčových oblastí zlepšovania organických pozícií a návštevnosti z nej. Pre lokálnu firmu je možnosť vymieňať si spätné odkazy s inými lokálnymi firmami v meste. Ak si firmy nijak nekonkurujú, dochádza tu k win win spolupráci. Svätým grálom lokálneho linkbuildingu sú napr. mestské weby alebo iné vysoko autoritatívne weby, na ktoré sa často odkazuje a malo odkazujú smerom von. Čím je táto rovnica vo väčšom nepomere, tým je pre vás takýto web z hľadiska získania spätného odkazu dôležitejší.
Recenzie
Niekto by oponoval, že recenzie nemajú vplyv na SEO. Majú, a to z dvoch uhlov pohľadu:
Zákazníckeho: Napr. ak potencionálny zákazník vidí v organických výsledkoch (dôsledok štruktúrovaných webových dátach) alebo aj v procese po prekliku na ne negatívne recenzie, tak je vyšší predpoklad toho, že nevyužije vaše služby v porovnaní s firmou, ktorá ma recenzie pozitívne.
Technického: pri zápise v Google moja firma a jeho poradí v mapovom zobrazení má kľúčovú úlohu rovnica: Čím viac recenzií a lepšie celkové skóre, tým lepšie zobrazovanie v mape a nielen tam. Netreba zabúdať, že veľká časť vyhľadávania služieb sa presúva mimo Google, napr. na Facebook, kde je hodnotenie firmy kľúčový zákaznícky indikátor kvality poskytovaných služieb.
Nehovoriac o dôležitosti recenzií pre služby, kde hrá rozhodujúcu úlohu zisk trafficu, a teda aj konverzii z druhej strany v podobe portálov. Pre hotelierstvo je to napr. booking, tripadvisor a iné. Podobný, často kľúčový zdroj majú aj kaviarne, reštaurácie a iné.
Multimédia
Na začiatku článku ste sa dočítali o rôznej podobe výsledkov vyhľadávania v Google. Nie je to len textový odkaz. Implementujte lokálne kľúčové slová do rozšírených popisov svojich videí a fotiek. Áno, videá sú náročnejšie na exekutívu, ale čo určite môžete okamžite zmeniť je podoba vašich fotiek a rozšírený popis pri ich vkladaní na web. Určite na webe nepoužívajte ilustračné z fotobanky. Nijako vám nepomôžu.
Prednedávnom sa začali v SERPe (výsledok vyhľadávania) zobrazovať aj príspevky, ktoré môžete vytvárať vo firemnom Google zápise. Využite túto príležitosť pre svoju firmu a dostaňte sa vo výsledkoch vyhľadávanie na čo najviac možných miest, ktoré vám SERP ponúka. Zvýšite si tým návštevnosť (predaje) a vytesníte konkurenciu.