­

B2B marketing

B2B marketing ako taký ma svoje špecifiká v ktorých sa výrazne odlišuje od marketingových stratégii určených pre masy. Vysoký dôraz sa v ňom kladie na reputáciu firmy ako takej, ktorú možno dosiahnuť viacerými cestami. Každá z týchto ciest má svoje výhody a nevýhody.

Čo je vlastne B2B marketing

Za aktivitami B2B marketingu stojí väčšinou firma, ktorej zákazníkmi nie sú spotrebitelia, ale ostatné firmy. V absolútnom základe sa marketing delí na spotrebiteľský marketing (B2C “Business to Consumer”) a priemyselný alebo medzi-firemný marketing (B2B “Business to Business”). Potreba takejto B2B komunikácie pre firmy, ktoré predávajú produkty a služby iným firmám stojí za potrebou rozvíjať B2B marketingové aktivity, ktoré sú svojou formou rozdielne oproti marketingu zacieleného na klasického spotrebiteľa.  Všeobecné zásady a osvedčené marketingové postupy však platia rovnako pre B2C a B2B komunikáciu. Obe by mali klásť dôraz na silné stránky produktu alebo služby a prepájať ich s potrebami cieľového zákazníka. V tomto prípade je zákazníkom firma. B2B marketingová komunikácia má však rôzne špecifiká súvisiace s trhom, v ktorom firma operuje. Zákazník (firma) v B2B marketingu  je oveľa lepšie informovaný a má racionálnejšie vnímanie benefitov produktu alebo služby, ktorá mu chce firma predať.

Ako to robíme

B2B marketing nemá za úlohu nahradiť osobné vzťahy. B2B marketing ma takéto existujúce vzťahy podporovať a pri neexistujúcich vytvárať pôdu, aby mohli vzniknúť. Prínos B2B marketingu neprichádza okamžite, aj preto je dôležité všetky kroky v ňom urobiť strategicky správne. Takéto správne rozhodnutia docielime počiatočnými analýzami, a to od stavu marketingových aktivít firmy až po spoznanie trhu, v ktorom firma pôsobí. Či ide o trh, kde sa pohybuje počet firiem ako prstov na rukách alebo ide o trh rádovo v desiatkach až stovkách konkurenčný firiem. Spoznanie takého úzkeho trhu je z hľadiska vytvorenia stratégie B2B marketingu kľúčové. Pri určení, ktorá z marketingových aktivít je použiteľná v tej ktorej B2B stratégii, je rozhodujúci profil zákazníka (firmy). Na to, aby ste boli úspešnejší ako konkurencia sa snažíme nájsť priestor ako pomôcť vášmu zákazníkovi. Či potrebuje byť viac informovaní, mať lepšie brožúry, prehľadnejší web, disponovať návodmi alebo pokročilejšími popismi. Možností ako dosiahnuť cieľ je veľa. Tým cieľom je, aby vaši zákazníci (firmy) videli vo vás profesionála, ktorému môžu veriť a spoľahnúť sa naň. Ak je toto váš cieľ, napíšte nám a spolu vytvoríme účinnú marketingovú stratégiu.

Rada na záver:

Silným a priamym spôsobom ako môže marketing ovplyvniť B2B obchod je pocit. Ostatné náležitosti obchodného vzťahu, ako medziľudský vzťah, cena, kvalita a iné je už bez nášho priameho dosahu. Ak však chcete dostať pozitívne vnímanie obchodnými partnermi na maximum. Neváhajte a pozvite si nás k sebe na stretnutie.

Chcem

Z nášho blogu

  • Ako zvládnuť lokálne SEO v 10 krokoch

Ako zvládnuť lokálne SEO v 10 krokoch

1. decembra, 2018| , , , , , |

Takmer každé piate vyhľadávanie na internete má charakter lokálneho hľadania. A tento trend geo-lokalizačného vyhľadávania rastie. Hlavne niektoré služby sú takmer plne závislé od miestnych výsledkov vyhľadávania a tak je logické sa touto témou seriózne zaoberať. Priestor ako [...]

  • natívna reklama

Natívna reklama. Čo si myslíte, a čo je to naozaj.

9. januára, 2018| , , , , , |

V poslednom období sa pojem natívna reklama čoraz viac objavuje v mediaplánoch. Čo to vlastne natívna reklama je, zaslúži si našu pozornosť a ako na výkonnú natívnu reklamu? Základom všetkého je pochopenie pojmov a ich vymedzenie. To platí aj [...]

  • Employer branding a HR marketing

Employer branding a HR marketing prežíva revolúciu

23. decembra, 2017| , , , , |

Revolúcia prináša zmeny. Dnes už nie je doba, keď stačilo vytvoriť A4 inzerát, dať ho na profesiu, rezervovať konferenčku a obrniť sa nervami na stretnutia s hordou menej či viac vhodných uchádzačov. Aktuálna miera nezamestnanosti pod 6% [...]

Viac noviniek
Viac noviniek