­

Lead marketing efektívne

Čo je účelom lead marketingu

Jednoznačne čo najvyšší dosiahnuteľný možný zisk a snaha o jeho udržanie. Na prvý pohľad jednoduchá veta, ktorá v sebe ma obsiahnuté množstvo ale. Nejde teda o čo najvyšší konverzný pomer, ani o čo najvyšší počet dopytov. Všetko toto sú len sekundárne metriky. Predsa nie je nič horšie ako získať 100 leadov/dopytov/konverzií/predajov, ktoré majú hodnotu 2 000 € za merateľnú investíciu do reklamy v hodnote 1 000 €. Pri ziskovosti 30% z hodnoty leadu. Lebo hodnota leadu nie je jeho ziskovosť, ta je oveľa nižšia. Takáto kampaň by totiž vykázala reálnu stratu 400 € (30% z 2 000 – 1 000). Pri meraní čistej efektivity leadových kampaní a jej jednotlivých kanálov sa najčastejšie používajú metriky ako ROAS, ROMI, ROI a iné. Rozdiel medzi ROAS a ROI je ten, že pri metrike ROI sa započítavajú do vzorca aj náklady spojené s exekúciou kampane a nielen s cenou mediálneho priestoru ako pri ROAS. Preto sa logicky najčastejšie s metrikou ROAS môžeme stretnúť v inzertných sieťach ako je Facebook a Google, ktoré nemajú ani potuchy koľko si daná agentúra účtuje klientovi za správu a kreatívnu zložku kampane. Nemenej dôležitým účelom leadovej kampane môžu byť aj iné pohnútky firmy bez ohľadu na návratnosť investícií napr. ako pokrytie trhu v čo najväčšej miere.

Ako robíme efektívny lead marketing

Pre vznik úspešnej leadovej kampane je potrebný aj chápavý klient. Je totiž dôležité pochopiť to, že nie všetky marketingové aktivity sú spojiteľné z leadovým marketingom. To je však už iný zaujímavý príbeh, zvaný lovebrand. Na druhu stranu treba jasne pomenovať nástroje a taktiky, ktoré majú dlhodobý efekt. Napr. také aktivity ako štandardizované prispievanie na Facebook alebo tvorba relevantného obsahu vám nezvýši dopytovosť okamžite. Na druhu stranu pri službách a produktoch s dlhším rozhodovacím procesom sú to pravé tieto aktivity, ktoré môžu byť tým pomyselným jazýčkom na váhach medzi vami a konkurenciou. Práve dĺžka a charakter rozhodovacieho procesu je dôležitým aspektom pri tvorbe leadovej stratégie s trvalo udržateľným prítokom nových a nových leadov.  Hlbšie poznatky o produkte, dynamike trhu, konkurencii a veľa iného nám dovoľuje spolu s namixovaním našich skúseností a s využitím neustále sa vyvíjajúcich marketingových nástrojov a formátov dosahovať skvelé výsledky. Lepšie ako ste mali doteraz. Neveríte, dajte nám o sebe vedieť a presvedčíme vás o tom. Zároveň ak máme skúsenosti s trhom v ktorom podnikáte, môžte sa s nami baviť o type win-win spolupráce.

Rada na záver:

Lead marketing je kráľovskou disciplínou online marketingu. Na pochopenie jeho zákonitostí sú potrebné skúsenosti naprieč celým spektrom marketingových nástrojov a kanálov. My tie skúsenosti máme a radi sa s nimi podelíme pri šálke kávy.

Chcem

Z nášho blogu

  • Ako zvládnuť lokálne SEO v 10 krokoch

Ako zvládnuť lokálne SEO v 10 krokoch

1. decembra, 2018| , , , , , |

Takmer každé piate vyhľadávanie na internete má charakter lokálneho hľadania. A tento trend geo-lokalizačného vyhľadávania rastie. Hlavne niektoré služby sú takmer plne závislé od miestnych výsledkov vyhľadávania a tak je logické sa touto témou seriózne zaoberať. Priestor ako [...]

  • natívna reklama

Natívna reklama. Čo si myslíte, a čo je to naozaj.

9. januára, 2018| , , , , , |

V poslednom období sa pojem natívna reklama čoraz viac objavuje v mediaplánoch. Čo to vlastne natívna reklama je, zaslúži si našu pozornosť a ako na výkonnú natívnu reklamu? Základom všetkého je pochopenie pojmov a ich vymedzenie. To platí aj [...]

  • Employer branding a HR marketing

Employer branding a HR marketing prežíva revolúciu

23. decembra, 2017| , , , , |

Revolúcia prináša zmeny. Dnes už nie je doba, keď stačilo vytvoriť A4 inzerát, dať ho na profesiu, rezervovať konferenčku a obrniť sa nervami na stretnutia s hordou menej či viac vhodných uchádzačov. Aktuálna miera nezamestnanosti pod 6% [...]

Viac noviniek
Viac noviniek